سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک: تمرکز بر داعش موجب غفلت غرب از تروریست‌های دیگر شد

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت، غرب با متمرکز شدن بر داعش در سوریه، از دیگر تروریست‌ها غافل مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: کشورهای غربی با متمرکز کردن بخش عمده تلاش و نیروی خود بر مبارزه با گروه تروریستی داعش، مرتکب اشتباه شده‌اند؛ چرا که از دیگر گروههای افراط گرا و تروریست غافل مانده‌اند. 

طبق گزارش جدیدی که در انگلیس منتشر شده است، نزدیک به شصت و پنج هزار تن از فعالان مسلح مخالف سوریه، ایدئولوژی گروه افراطی داعش را قبول دارند و اهداف مشترکی را با این گروه دنبال می‌کنند. با این حساب، باید گفت شصت درصد از نیروهای مسلح مخالفی که در سوریه مبارزه می‌کنند، به دنبال‌‌ همان اهداف افراط گرایان داعش هستند. 

طبق گزارش منتشر شده در انگلیس، حتی اگر گروه داعش شکست بخورد، افراط گرایان و تروریست‌ها می‌توانند دردسر‌ها و مشکلات متعددی برای کشورهای غربی ایجاد کنند. اگر داعش و خلافت خودخوانده آن از بین برود، بدون تردید هواداران و اعضای این گروه کشورهای غربی را عامل اصلی نابودی خلافت خود می‌دانند. به همین علت حملات متعددی را خارج از سوریه بر ضد غربی‌ها و منافع آن‌ها تدارک خواهند دید. 

علاوه بر این، طبق گزارش یاد شده، مرز مشخصی میان نیروهای مخالف میانه رو سوریه و افراط گرایان وجود ندارد. تلاشهایی که کشورهای غربی برای متمایز کردن نیروهای مخالف میانه رو سوریه از افراط گرایان و خشونت طلبان انجام داده‌اند به شکست انجامیده است. چرا که بیشتر گروههای فعال در سوریه تقریبا اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند و هیچ تمایز مشخصی میان دیدگاه‌ها و مواضع آن‌ها وجود ندارد. به همین علت مقامات آمریکا و انگلیس قادر نخواهند بود تعریف ملموسی از مفهوم «مبارزان میانه رو» در سوریه ارائه کنند. 

اما روسیه رویکرد متفاوتی را در سوریه در پیش گرفته است. سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- بار‌ها تاکید کرده است که عملیات نظامی روسیه در سوریه بر ضد داعش، جبهه النصره، القاعده و دیگر گروههای تروریست فعال در سوریه صورت می‌گیرد. وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرده است: «فرد یا گروهی که به تروریست‌ها شباهت دارد و مانند آن‌ها رفتار و اهداف آن‌ها را دنبال می‌کند، تروریست است.» 

جامعه جهانی تلاش می‌کند گفتگوهای سازنده‌ای میان نمایندگان دولت سوریه و گروههای مخالف دمشق در وین برگزار کند. با این حال، کشورهای غربی هنوز درباره اینکه کدام یک از گروههای فعال در سوریه را باید تروریست قلمداد کنند اختلاف نظر اساسی دارند. در حال حاضر برای فراهم کردن دور جدید مذاکرات سوریه، طرفهای دخیل می‌کوشند فهرست مشخصی از گروه‌ها و سازمانهای تروریستی تهیه کنند. در این شرایط، لازم است که غربی‌ها فقط به گروه داعش توجه نکنند؛ چرا که این اقدام، آن‌ها را از دیگر گروههای خشونت طلب فعال در سوریه غافل خواهد کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.