سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ هکرهای پنتاگون و داعش

هکرهای دولتی آمریکا، دسته‌ای از بدافزارها را برای مقابله و نابودسازی فعالیت‌های اینترنتی داعش، طراحی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنتاگون قصد دارد گام‌هایی را برای جنگ سایبری علیه داعش به راه بیندازد. به همین دلیل، هکرهای فرماندهی سایبری آمریکا، بدافزاری را برای از بین بردن تلاش‌های سایبری هکرهای وابسته به داعش، ایجاد کرده‌اند.

همچنین وزیر دفاع آمریکا نیز قصد دارد با ملاقات مسئولان امنیت سایبری این کشور، در مورد گزینه‌های بالقوه مانند ویروس‌های رایانه‌ای و توانایی‌های جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی داعش، به گفتگو بنشیند. مقامات پلیس فدرال آمریکا نیز اعلام کرده بودند محدود کردن استفاده از تلفن‌های همراه در سوریه و عراق، می‌تواند موجب کاهش ارتباطات داعش شود.

از سوی دیگر مقامات آمریکا به دنبال این هستند تا شرکت‌های دره‌ی سیلیکون را مجاب کنند، نوعی «در پشتی» برای محصولات خود قرار دهند تا سازمان‌های اطلاعاتی بتوانند تروریست‌ها را کنترل کنند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش، نیروهای خود را تشویق می‌کند تا از برنامه‌هایی مانند تلگرام به‌جای توییتر و فیس‌بوک استفاده کنند؛ زیرا کنترل و نظارت پیام‌های ردوبدل شده در تلگرام، دشوارتر است. کارشناسان می‌گویند داعش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، روزانه حدود 90 هزار پیام را برای جذب نیرو و گسترش ایدئولوژی خود، منتشر می‌کند.

به نظر می‌رسد کشورهایی مانند آمریکا- که البته از حامیان بزرگ داعش هستند، سعی می‌کنند با طرح این‌گونه مسائل، توان سایبری داعش را بسیار بزرگ جلوه دهند؛ زیرا توان سایبری این گروه با توجه به اخبار منتشرشده درباره‌ی آن‌ها چیزی فراتر از تغییر صفحه‌ی نخست یک وب‌گاه یا منتشر کردن پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر نیست؛ بنابراین ظرفیت و توانایی داعش در حدی نیست که فرماندهی سایبری آمریکا بخواهد برای ساختن نوعی از بدافزارها علیه این گروه اقدام کند. چندی پیش نیز در کلامی اغراق‌آمیز، رییس شرکت مک کافی گفته بود: جنگ جهانی سوم جنگ سایبری است که داعش می‌تواند در آن پیروز شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.