سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم داشبرد مدیریتی اطلاعات تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گفت: پروژه سیستم داشبرد مدیریتی اطلاعات که 26 آذر ماه افتتاح شد تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری صبح امروز اول دی ماه که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، افزود: این داشبرد مدیریتی به عنوان طرح بزرگ ملی است که نزدیک به 17 پروژه در این سیستم دخیل است.

وی در ادامه به بیان اینکه 11 ماه تلاش در این پروژه صورت گرفته تصریح کرد: سازمان راهداری تنها سازمانی است که توانسته به ابرداده‌های مهم دست پیدا کند.

آدم‌نژاد در ادامه از راهکار علم مدیریتی در این سازمان گفت و یادآور شد: تصمیم‌گیری درست توسعه در این سازمان می‌تواند بنای دقیق و علمی‌تری داشته باشد چرا که سازمان با شعار حقوق شهروندی می‌تواند عملکرد این سازمان را در اختیار دانشگاهیان و محققین قرار دهد این در حالی است که دانشگاهیان می‌توانند با داشتن این اطلاعات قضاوتی درست با این سازمان داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در گذشته سامانه 141 به صورت پیامک بود اما از هفته گذشته مردم می‌توانند هر واقعه یا حادثه‌ای که در جاده رخ می‌دهد را از طریق فیلم یا عکس به این سامانه ارسال کنند.

آدم نژاد با بیان اینکه تا آخر سال 95 تمام جاده‌های شریانی به سیستم توزین مجهز می‌شود خبر داد و اظهار کرد: این سیستم با سرمایه‌گذاری بر روی جاده‌ها اجرا می‌شود و هر ماشین سنگینی که با اضافه بار خود در جاده‌ها حرکت کند رصد می‌شود این در حالی است که سالانه هزار و 800 میلیارد تومان رویه جاده‌های کشور به علت اضافه توناژهای این ماشین‌ها خسارت می‌بیند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در ادامه با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات جاده‌ها در این سازمان ثبت می‌شود، اذعان داشت: جریان ترافیک به صورت آنلاین نشان داده می‌شود و همچنین در سامانه 141 نمودار جریان ترافیک در سطح کشور دیده می‌شود.

آدم‌نژاد در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری درست و صحیح و به موقع نیازمند تصمیم‌های فردی یا شخصی نیست تصریح کرد: متأسفانه آفت در سیستم مدیریتی زیاد دیده می‌شود که راهکار آن شامل چند گام است که یکی از آنها داده‌های ثبتی است و دیگری داشبرد مدیریتی اطلاعات است که این سیستم می‌تواند تمام داده‌ها را جمع‌آوری کند و میزان عملکرد خودروها را کنترل کند.

وی در ادامه ویژگی‌های سیستم داشبرد مدیریت این گونه تشریح کرد و اذعان داشت: بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری، شناخت ویژگی‌ها و همچنین زمان از دست رفته و قابلیت آنالیز سیستم‌ها از ویژگی‌های این سیستم مدیریتی داشبرد به شمار می‌آید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.