سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای اویل پرایس: ایران درباره رونق گرفتن صنعت نفت دچار توهم شده است

سایت اویل پرایس در گزارشی مدعی شد انتظارات ایران از رونق گرفتن صنعت نفت این کشور، فراتر از واقعیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سایت اویل پرایس در گزارشی مغرضانه مدعی شد: ایران درباره ظرفیت‌های مالی و درآمدزایی از صنعت نفت خود پس از لغو تحریم‌ها دچار توهم شده است. ایران انتظاراتی از رونق صنعت نفت خود دارد که از واقعیت بسیار دور است.

اویل پرایس در ادامه این گزارش که بدون شک با نیات شومی در آستانه لغو تحریم‌های نفتی ایران منتشر شده است، نوشت: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می‌گذرد و در این مدت تهران بیش از 1.6 هزار میلیارد دلار از صنعت نفت خود درآمد کسب کرده است. صنعت نفت و گاز ایران از سوء مدیریت مقامات این کشور صدمات فراوانی خورده است. در نتیجه این مدیریت ضعیف تولیدات نفت ایران از 6.3 میلیون بشکه در روز پیش از انقلاب اسلامی، به 3 میلیون بشکه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. ایران در یک دهه گذشته شاهد کاهش و افول تولیدات نفتی به شکل پیوسته و سالانه بوده است. محدودیت‌های فنی صنعت پتروشیمی ایران نیز بر این مشکل دامن زده است. ایران سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی بود و پس از اضافه شدن تحریم‌های نفتی به آن، نتوانست میادین نفت و گاز خود را توسعه دهد و یا تجهیزات مستهلک گذشته را به روز رسانی کند.

اویل پلاس در بخش دیگری از گزارش بی پایه و اساس خود مدعی شد: از لحاظ زمین شناسی نیز آسیب‌های زیادی به منابع نفتی ایران وارد و بسته شدن ورودی حلقه‌های چاه‌های نفتی نیز بر دیگر مشکلات ایران اضافه شده است. این وضع به دلیل تزریق گاز به مخازنی که مخصوص ذخیره‌سازی ان نبوده‌اند، تشدید شده است. طبق گزارش کارشناسان آمریکایی و محققان آژانس بین المللی انرژی، ایران برای تقویت منابع نفتی نیاز دارد روزانه 260 میلیون متر مکعب گاز به چاه‌های نفتی تزریق کند؛ اما در سالهای اخیر ایران هرگز نتوانست به این سطح از تولیدات گاز دست پیدا کند. در شرایط کنونی بخش اعظم نیروگاه‌های ایران برای فعالیت، به جای گاز از سوخت مایع استفاده می‌کنند که به آلودگی شدید هوا در شهرهای صنعتی این کشور منتهی شده است.

اویل پرایس در پایان اینطور نتیجه گرفت که حتی لغو تحریم‌های نفتی ایران نیز نمی‌تواند به این صنعت رونق بخشد و سودی عاید ایران نخواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.