سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار: آمریکا هیچ حسن‌نیتی در اجرای تعهداتش ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر محدودیت صدور ویزا، مشکلات جدی در اجرای برجام ایجاد خواهد کرد.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با روند اجرایی شدن برجام و شروط نه گانه مقام معظم رهبری گفت: اگر غرب و به ویژه آمریکا در مسیر اجرای برجام مشکلی ایجاد نکنند روند عادی طی خواهد شد ولی با مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر محدودیت صدور ویزا، مشکلات جدی در رابطه با اجرای برجام و برداشتن تحریم‌ها به وجود خواهد آمد. 

نماینده مردم یزد و صدوق در ادامه افزود: بعد از توافق هسته‌ای بنا بر این بود که طرفین طبق تعهدات عمل کنند اما بار دیگر کنگره نشان داد که هیچ حسن نیتی در اجرای برجام ندارد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات آمریکا برای ایران تازگی ندارد و این کار تنها دیوار بی اعتمادی به این کشور را بلند تر خواهد کرد. 

گفتنی است، بر اساس لایحه بودجه سال 2016 آمریکا که روز جمعه (27 آذر) در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت آراء به تصویب رسید، اتباع 38 کشور جهان برای ورود به خاک آمریکا با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

بر اساس یکی از بندهای این لایحه،‌ آن دسته از مسافران،‌ گردشگران یا بازرگانان این 38 کشور از جمله 30 کشور اروپایی،‌که از اول مارس 2011 به سوریه،‌ عراق، ایران یا سودان رفته اند یا تابعیت دوگانه با این کشورها دارند دیگر نمی‌توانند از معافیت روادید بهره مند شوند.

بر اساس این لایحه، این افراد باید پیش از ورود به آمریکا روادید دریافت کنند.

باراک اوباما در حالی شامگاه روز شنبه (28 آذر) این مصوبه کنگره را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد که مقامات ایران بارها این مصوبه را با ماهیت برجام مغایر دانسته و درباره آن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.