سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

مدال طلای مسابقات نورنبرگ آلمان بر گردن دو مخترع کرمانشاهی

دومخترع کرمانشاهی صندلی اتوبوسی را طراحی کرده‌اند که هنگام تصادفات ضربه تصادف را گرفته و مانع از صدمه و آسیب جدی به مسافران می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ یکی از مخترعین و طراحان این صندلی منطقه کرمانشاه گفت: یک ماه پیش در مسابقات جهانی مخترعین و مبتکرین که با حضور 32 کشور جهان در نورنبرگ آلمان برگزار شد، به همراه «صادق امیری» توانستیم در بخش مهندسی مکانیک این مسابقات رتبه اول و مدال طلایمسابقات را کسب کنیم.

سجاد محمدعلی با اشاره به مذاکره با چند شرکت خارجی برای تجاری سازی این اختراع افزود: در حال حاضر با شرکت "MAN" که یکی از بزرگترین شرکت‌های اتوبوس‌سازی در اروپاست، وارد مذاکره شده‌ایم.

وی با اشاره به صرف 20 میلیون تومانی برای ساخت نمونه اختراع خود گفت: قبل از مسابقات آلمان، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ما توافق کردند که در صورت آوردن رتبه و مدال بخشی از هزینهها را برای ما جبران کنند، اما متاسفانه در حال حاضر هیچ هزینه‌ای از سوی این مرکز به ما پرداخت نشده و وقتی سراغ آنها رفتیم قبول نکردند هزینه‌های ما را پرداخت کنند.

صادق امیری دیگر طراح و سازنده با انتقاد از حمایت نکردن مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اختراع آنها بیان کرد: روی گواهی مدال طلای ما در مسابقات نورنبرگ آلمان نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار بزرگ و برجسته ثبت شده، در حالیکه آنها هیچ حمایتی از ما نکردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، دو ، مخترع ، طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.