سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

آموزش مناسب بهترین روش کاهش اثرات بلایای طبیعی است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گفت: نخستین اقدام برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و آگاهی کامل و مناسب از این بلایا و نحوه مقابله با آن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مسعود دالمن امروز در مراسم عطر افشانی مزار شهدای گلزار شهدای بندرعباس به مناسبت هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی با تاکید بر آموزش مقابله با بلایای طبیعی از سطوح ابتدایی افزود: بچه ها باید بدانند در مقابل بلایا و حوادث طبیعی همچون طوفان، تگرگ، زلزله و جابجایی زمین چه اقداماتی برای حفظ سلامت خود و دیگران انجام دهند.

وی با اشاره به وسعت جغرافیایی و وجود همه نوع اقلیم و شرایط جغرافیایی در ایران و هرمزگان گفت: افزایش وقوع بلایای طبیعی در استان نیاز به آموزش، برنامه ریزی و آمادگی کامل برای مقابل با بلایا دارد. سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان آموزش و اطلاع رسانی مستمر را ظیفه شغلی و ملی اصلی مسئولان دانست.

دالمن با اشاره به تکرار حوادث زلزله و سیل در استان افزود: از دست رفتن جان یک نفر بر اثر حادثۀ طبیعی را ضایعه جبران ناپذیر و نابودی سرمایه انسانی برشمرد.

وی گفت: حدود ۴۵ نوع بلایای طبیعی در جهان شناخته شده است که تقریبا ۳۰ مورد از این موارد از جمله سیل، زلزله، طوفان در ایران رخ می دهد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: برگزاری همایش و کارگاه آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، مانور اطفا حریق در صنایع غرب بندرعباس، مانور اطفا حریق در عرصه های طبیعی و ساختمان های بلند مرتبه، واگذاری اقلام امداد و نجات به شهرداری بندرعباس، از جمله برنامه های این هفته است.

علیرضا صفا ایسینی افزود: واگذاری جایگاه سیار سوخت به شرکت پخش فرآورده های نفتی و ۳ نانوایی سیار به سازمان صنعت، معدن و تجارت، افتتاح سالن چند منظوره مدیریت بحران در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برای امداد رسانی در مواقع بحرانی هم از دیگر برنامه ها است. ۳۰ آذر تا ۲۵ دی به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار  "دولت و ملت همدل و همزبان ؛ ایمنی ایران اسلامی" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.