سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتمادسازی باعث افزایش آمار وقف در کشور می‌شود

عضو شورای شهر تهران در همایش یاوران وقف گفت: باید حق و حقوق معنوی واقف رعایت شود تا از این طریق اعتمادسازی صورت گرفته و مردم به وقف کردن روی آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در همایش یاوران وقف که شامگاه یکشنبه 29 آذر در هتل فردوسی و با حضور تعدادی از واقفان اصناف و بازار و همچنین مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن آسیب‌شناسی وقف در کشور بیان کرد: باید حق و حقوق معنوی واقف رعایت شود تا از این طریق اعتمادسازی صورت گرفته و مردم به وقف کردن روی آورند.

وی اظهار داشت: باید در معرفی موقوفات نام واقف نیز ذکر شود تا بدین ترتیب مردم متوجه شوند پول واقفین صرف چه اقداماتی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید ساختار معنی‌دار قانونی تهیه شود تا نمایندگانی از وارثان واقف بر نحوه اجرای وقف نظارت داشته باشند که در این صورت اعتماد ایجاد شده و خود این اعتماد بهترین تبلیغ برای افزایش وقف است.

مسجد جامعی نیت خالصانه برای وقف را خواستار شد و  در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری‌ ایجاد وقف جدید باید میزان اثربخشی کارهای انجام شده نیز مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد و در نهایت برای بهبود وضعیت فعلی تدابیری اندیشیده شود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از واقفین برجسته در امامزادگان محدوده بازار و برخی مدیران فعال در عرصه وقف تقدیر به عمل آمد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.