سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر آماده سازی زیر ساخت ها برای حضور سرمایه گذاران

استاندار آذربایجان غربی بر آماده سازی زیر ساخت های استان جهت ایجاد فضای کسب و کار و حضور سرمایه گذاران در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار استان‌های گروه باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛ سعادت در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان ، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف و بویژه در حوزه نیروی انسانی گفت: با وجود اینکه سرعت رشد و توسعه در آذربایجان غربی به دلایل مختلف با کندی صورت گرفته است، ولی به برکت وجود جوانان و نوجوانان خلاق و پویای استان ، این امکان وجود دارد تا استان مسیر رشد و توسعه و بالندگی را با سرعت بیشتری به پیماید.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد : استان آذربایجان غربی برای رسید به بسیاری از رتبه های کشوری باید بصورت جهشی در مسیر رشد و توسعه حرکت نماید.

سعادت با اشاره به برخی از مشکلات موجود در مسیر اشتغال جوانان و بویژه فارغ التحصیلان بخش های مختلف گفت: باید زیر ساخت ها را در استان برای ایجاد فضای کسب و کار و حضور سرمایه گذاران در استان فراهم نمایم.

وی ادامه داد : در آذربایجان غربی باید امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های استان در جهت فراهم نمودن فرصت های اشتغال برای جوان بسیج شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون از جمله بزرگترین مشکلات جوانان استان بحث اشتغال، ازدواج، مسکن، تحصیل و مهارت‌آموزی در دانشگاه و جامعه، بحران تحصیل کردگان بیکار و نیز تداوم رویکرد کلیشه‌ای به جوانان استان است که برای پیگیری این مشکلات جلساتی تشکیل شد.

عطاپور با اشاره به مهمترین مشکلات و موانع موجود در زمینه کارآفرینی در استان تصریح کرد: عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، عدم حمایت مالی کافی از کارآفرینان، عدم آشنایی با صنعت و کارآفرینی، عدم کاربردی بودن بودجه‌های پژوهشی، فقدان نگاه به ارزش بودن کارآفرینی و نبود سرمایه اولیه برای کارآفرینان تازه کار از جمله این مسائل است


انتهای پیام/گ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.