سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان انگلیسی به خط مقدم نبرد اعزام می شوند

نخست وزیر انگلیس با صدور دستوراتی به فرماندهی ارتش، اجازه حضور سربازان زن این کشور در خطوط مقدم درگیری‌ها را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی میل نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دستور تقویت حضور سربازان زن در جبهه ها و اعزام آنها به خطوط مقدم درگیری هایی که ارتش این کشور در آنها حضور دارد صادر کرد تا بدین وسیله برای اولین بار نیروهای نظامی زن این کشور مانند نظامیان زن امریکایی و استرالیایی به جایگاهی برابر با سربازان مرد دست یابند.

سایت روسیا الیوم به نقل از این روزنامه انگلیسی نوشت: تاکنون نقش نیروهای نظامی زن انگلیس در جبهه های درگیری فقط به خدمات پزشکی، پرستاری و ارتباطات محدود می شد.

دیوید کامرون در این باره گفت: من و مایکل فالون، وزیر دفاع به اتفاق نظر می‌خواهیم که تمام موقعیت‌های نظامی برای سربازان زن در سال 2016 فراهم شود.

ما تاکنون با ارائه طرح حضور نظامیان زن در زیر دریایی‌ها، شماری از موانع را برداشته‌ایم و زنان در حال رسیدن به عالی‌ترین مدارج نظامی در تمام بخش‌ها هستند. ما باید این کار را سال آتی به اتمام برسانیم و ورود زنان به عملیات‌های رزمی زمینی را آزاد کنیم.

وزیر دفاع انگلیس در یادداشتی برای ساندی تلگراف نوشت: هیچ شاهد قانع‌کننده‌ای که اثبات کند زنان در موقعیت رزمی ناکارآمد هستند، یافت نشده است.

با این حال بررسی ما نشان می‌دهد که باید تحقیقات بیشتری در این رابطه در اواسط 2016 و درخصوص نیازهای روانی چنین نقش‌هایی با گذر زمان انجام شود.

امیدوارم که با تحقیقات بیشتر بر روی روش‌های آموزشی و تجهیزاتی، بتوانیم نقش‌های رزمی را در سال 2016 به روی زنان باز کنیم.

اما این اقدام بی سابقه در سابقه ارتش انگلیس با موج گسترده ای از انتقاد و هشدار به ویژه از سوی ژنرال های نظامی سابق ارتش مواجه شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.