سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

کهگیلویه وبویراحمد جزو کانون های اصلی زلزله خیز درکشور است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از مجموع 40 حادثه پیش بینی نشده در دنیا 30مورد آن در ایران اتفاق می افتد، گفت: این استان نیز جزو کانون های مهم زلزله خیز و در معرض بحران های طبیعی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی درشورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد افزود: توجه به موضوع پدافند غیرعامل و ضرورت رعایت مسایل ایمنی و مقاوم سازی بویژه در ساخت منازل مسکونی امروزه یکی از اولویت های مهم برای پیشگیری و کاهش آثار بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به احتمال وقوع برخی از مهمترین حوادث پیش بینی نشده در کشور و این استان ، گفت: سیل، زلزله ،خشکسالی، سرمازدگی و حتی بروز پدیده گردو غبار از جمله بحران ها و حوادث طبیعی است که قابلیت وقوع بیشتری برای انها وجود دارد و لزوم پیشگیری و تمهیدات لازم برای کاهش اثرات آنها بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی آمادگی کامل و همکاری تمامی ارکان نظام و نهادهای مختلف اجرایی، خدماتی و حتی امنیتی لازم است، بر ضرورت نهادینه کردن و فرهنگ سازی بیشتر موضوع مدیریت بحران در سطح جامعه تاکید کرد.

نیک اقبالی برلزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ای و تعامل مثبت دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بحران استان با اصحاب رسانه و نیز گسترش تبلیغات محیطی و میدانی همراه با آموزش های ضروری جهت مقابله با بحران ها تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن موج دوم سرما و احتمال بارش های سنگین برف و باران خواستار آمادگی کامل تمامی دستگاه های خدماتی و متولی در این زمینه شد.

نیک اقبالی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال را یادآور شد و گفت: باید مراقب بود تا خدمات رسانی به مردم تحت شعاع این مهم قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: بدون شک خدمت رسانی بی منت و صادقانه به مردم و گسترش خدمات دهی بویژه در مناطق روستایی و محروم زمینه امیدواری و مشارکت حداکثری مردم را در صحنه انتخابات افزایش خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی استان برای برگزاری بهتر و پررونق برنامه های امسال هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی تاکید کرد.

علی وفایی مقدم خواستار توزیع مناسب برنامه های اجرایی دستگاه های مختلف در نقاط مختلف استان شد و گفت: برنامه ها و مانورهای مختلف ایمنی تنها منحصر به مرکز استان نباشد.

وی یکی از اهداف اساسی برگزاری مانورها و برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را افزایش سطح اطلاعات ایمنی و آموزش های عمومی دانست و گفت: وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری مهمترین اصل در اقدامات و فعالیت های کارگروه های 14 گانه عضو شورای مدیریت بحران استان باشد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات حوزه مدیریت بحران در استان متناسب با بروز و وقوع بحران در مناطق مختلف است و توزیع شهرستانی ندارد، افزود: گزارش ها و ارائه میزان خسارات و تحلیل های بحرانی از سوی دستگاه های مربوطه نیز در این راستا ضروری است.

30 آذر تا پنجم دیماه هر سال به عنوان هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی نامگذاری شده است.

شعار امسال هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز 'دولت و ملت همدل و همزبان؛ ایمنی ایران اسلامی' است. 

انتهای پیام/ش
برچسب ها: کانون ، زلزله خیز ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.