سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

صرفه‌جویی 12 برابری مصرف آب با کشت گلخانه‌ ای

باکشت سبزی و صیفی در گلخانه‌ها 10 تا 12 برابر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد ؛ معاون سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با توجه به نوع سازه و تجهیزات، برای هر هکتار احداث گلخانه‌، 300 میلیون تومان تا بالای 2.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.

طهماسبی افزود: کشت سبزی و صیفی جات به آب زیادی نیاز دارد و از این رو کشت این محصولات باید به صورت  گلخانه ایی انجام شود.

طهماسبی سطح گلخانه های کشور را 9 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: 4 هزار هکتار از سطح این گلخانه ها نیاز به بازسازی و اصلاح دارند.

وی میزان تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها را سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن اعلام کردوگفت : 1.5 میلیارد شاخه گل بریده و نزدیک به 80 تا 90 میلیون گل گلدانی در گلخانه های کشور تولید می شود.

.طهماسبی در ادامه، بازسازی 900 هزار هکتار از باغات، نهالستان‌ها و واحدهای تولید کشت بافت را از طرح های معاونت باغبانی بیان کرد.

وی جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده از آب سبز، مهار روان آب ها و افزایش توان تولید بیولوژیک را از اهداف کشت در اراضی شبدار برشمرد.

طهماسبی، سطح باغات کشور را دو میلیون و 600 هزار هکتار بیان کرد و گفت: از این سطح 400 هزارهکتار نوباغ و یک میلیون هکتار باغات قدیمی است.

وی افزود: از کل سطح باغات کشور، یک میلیون و 200 هزار هکتار در مدار تولید قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان تولیدات باغی کشور را 16 میلیون تن اعلام کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.