سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب ماده‌ 43 قانون در جهت بازارسازی و ایجاد زیر ساخت‌های استاندارد

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب ماده 43 قانون از سوی مجلس جهت بازارسازی، ایجاد تقاضا و ایجاد زیرساخت‌های استاندارد خبر دارد.

مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: در سال گذشته یک قانونی از سوی دولت پیشنهاد شده و مجلس تصویب کرده به نام قانون رفع موانع تولید تجاری‌سازی و حمایت‌های مالی این قانون دارای 60 ماده است که در ابعاد مختلف تجاری سازی، صنعت به کار می رود.

وی در ادامه افزود: ماده‌ 43 این قانون به صورت متمرکز روی اقتصاد دانش بنیان متمرکز است و در واقع متن این ماده به این صورت است که دولت وظیفه دارد برنامه‌ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان را به عنوان یک برنامه ویژه دنبال کند.

الیاسی تصریح کرد: در کنار آن یک بسته کلی برای توسعه و تولید محصولات رقابت‌پذیر در کشور با کمک تمام دستگاه‌های مسئول در درون این کار گروه از قبیل وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و مجموعه تولیدی صنعتی کشور کاریابی می شود.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی و راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: قوانین موجود در این ماده بیشتر در حمایت از دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه‌ها می‌باشد و زمانی که احساس کردیم خلاء عمده‌ای در جهت بازارسازی، ایجاد تقاضا و ایجاد زیرساخت‌های استاندارد وجود دارد با تمرکز بر جنبه اقتصادی مجموعه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این ماده پیاده کردیم.

وی تأکید کرد: در این ماده کارگروهی پیشنهاد شده که این کارگروه متمرکز باشد، ریاست این کارگروه به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همکاری خوبی بین بخش صنعت و بخش علمی وجود دارد ولی اعضای کارگروه تمام کسانی هستند که به نحوی وابسته به بخش صنعت و موزه علمی باشند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.