سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نانو حاملهایی از پلیمرها و آمینواسیدها برای ارسال موثر دارو

محققان روش جدیدی برای ارسال مواد درمانی جهت درمان سرطان های کشنده‌ی مغز ابداع کردند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محققان از روش جدیدی برای درمان سرطان مغز استفاده کردند که در این روش از نانو حامل‌هایی استفاده می‌شود که به علت اندازه بسیار کوچک و ساختار سلسله مراتبی خاص نسبت به روش های قبلی بهتر عمل می‌کند.

پژوهشگران از آزمایشگاه برکلی معتقد اند که توانسته راهکاری برای ارسال مواد درمانی از میان مایع مغزی- خونی جهت درمان شکل کشنده‌ای از سرطان مغز پیدا کند. 

تینگ‌ژو، دانشمند پلیمر و متخصص خودآرایی مواد هیبریدی زیست / نانویی باشد،‌خانواده جدیدی از نانو حامل ها را ساخته است که با استفاده از خودآرایی زنجیره‌ای از آمنیو‌اسیدها و پلیمرهایی که به صورت توام دارای قسمت‌های آب دوست و آبگریز هستند، تشکیل یافته‌اند.

بر اساس گفته‌های دکتر ژو، این نانو حامل های جدید تمامی الزامات مقداری و پایداری برای رساندن موثر داروهای درمانی به تومورهای GBM را دارا می‌باشند. 

این نانو حامل ها ویژگی بسیار خوبی برای درمان سرطان در دوره‌های انتشار طولانی، نفوذ عمیق تومورها و انباشتگی در سلول‌های خارج از هدف نظیر کبد و طحال نشان می‌دهند و می‌تواند از سد خون عبور کند و به صورت انتخابی در بافت‌های تومور انباشته شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  
برچسب ها: نانو ، آمینواسید ، پلیمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.