سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اجرای طرح‌های آزمایشی کلزا در اراضی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از اجرای طرح‌های آزمایشی، مزارع نمایشی، سایت‌های جامع الگویی و کانون‌های یاددهی و یادگیری کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛بیژن لطفی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آبیک در زمینه توسعه کشت محصول کلزا افزود: این طرح‌ها با هدف اجرای شیوه‌های مختلف ترویجی و آموزشی در راستای آگاه‌سازی و ترغیب کشاورزان به کشت این محصول اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: چهار مزرعه الگویی با هدف بررسی سازگاری و مقایسه ارقام هیبرید خارجی در شرایط آب و هوایی، بررسی رابطه بین تاریخ کاشت و مصرف نیتروژن با اجرای عملکردی کلزا، مقایسه عملکرد رقم نپتون و اکاپی و بررسی سازگاری منطقه‌ای رقم، نیز در مناطق مختلف این شهرستان در دست اقدام و اجرا است.

لطفی اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح‌ها تأثیر بسزایی در معرفی ارقام جدید به ویژه برای کشت‌های تأخیری، بهبود عملیات زراعی مختلف در کشت کلزا و دستیابی به یک دستورالعمل فنی دقیق و علمی در راستای افزایش کمی و کیفی این محصول دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشارکت کشاورزان، کارشناسان و متخصصان در قالب رهیافت‌های مشارکتی نقطه قوتی برای اجرای این چنین طرح‌ها بوده و فرصت مناسبی را برای تعامل و تبادل نظرات و تجربیات کشاورزان و کارشناسان فراهم می‌آورد.انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: طرح ، آزمایشی ، کلزا ، آبیک ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.