سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تلاش دستگاه های اجرایی برای توسعه و گسترش بازی های بومی و محلی

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید برای توسعه و گسترش بازی های بومی و محلی بکوشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ محمدرضا خوش باطن افزود: بازی های بومی و محلی بخشی از فرهنگ جامعه است و همه باید برای حفظ این بازی ها و گسترش آن به عنوان ورزش و سرگرمی سالم تلاش کنیم.

وی با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت بازی های بومی و محلی و لزوم توجه به رشد و گسترش آن گفت: باید بازی های بومی و محلی را که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارند در استان گسترش دهیم

خوش باطن افزود: شناسایی، احیا و گسترش رشته های مختلف بازی های بومی و محلی از برنامه های مهم اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است که در جذب جوانان بسیار تاثیرگذار خواهد بود

وی به مشکلات مالی هیات های ورزشی اشاره کرد و گفت: هیات های ورزشی استان به دلیل عدم حمایت از سوی صنایع، دچار مشکلات مالی فراوانی هستند و یکی از دغدغه های اصلی مسئولان هیات ها، باید تامین منابع مالی باشد.

وی که سرپرستی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی را نیز عهده دار است با تاکید بر نقش رسانه ها، اظهار کرد: روابط عمومی ها بدون حضور رسانه ها نمی توانند فعالتیهای دستگاه متبوع خود را تبیین کنند

خوش باطن توسعه همه جانبه استان را در گرو نگاه ویژه به رسانه دانست و گفت: رسانه ها می توانند نقش کم نظیری در فرهنگسازی، بخصوص در زمینه گسترش فرهنگ ورزش داشته باشند.

تاکنون 200 رشته بومی و محلی در استان خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد رشته های یک قل دو قل، هفت سنگ، کلاس کلاس، الختر (خروس جنگی)، یک لنگه و دال پلان (هدف گیری) در سطح مسابقات کشوری برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.