سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

قصه داعش قصه عجيب و غريبی نيست

عضو مجمع عالی حكمت اسلامی، گفت: انحراف در فهم دين نتيجه فاصله گرفتن از حريم عترت است، قصه داعش قصه عجيب و غريبي نيست و در طول تاريخ جريان نهروانيان و اكنون نيز النصره و القاعده و... است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی اظهار کرد : حوادث تاسف بار منطقه خاورمیانه نتیجه گسترش افراطی‌گری در دین است و امروز اسلام در معرض این خطر قرار گرفته است.

جوادی آملی در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، افزود: امت اسلام الگویی برای سایر امت‌ها است و پیامبر خدا(ص) بر چنین امتی شهادت و گواهی می‌دهد.

وی در ادامه تاکید امام(ره) و رهبری بر «وحدت حوزه و دانشگاه» را نه دستور و تجویزی از ناحیه قدرت، بلكه واقعیتی دانست كه پیش از پیروزی انقلاب نیز از سوی شهید بهشتی، مفتح و قدوسی مطرح شد.

جوادی آملی پیرامون مبحث تعامل اسلام با سایر ادیان نیز گفت: حوزویان شناخت جامع و تفكر واحدی نسبت به این موضوع ندارند و در دانشگاه و به دنبال آن در جامعه نیز این نداشتن شناخت جامع بیشتر است.

وی با بیان اینكه در تفكر داعشی بهره‌ای از مدرسه فكری پیامبر گرامی اسلام(ص) وجود ندارد، افزود: متاسفانه تفكرات انحرافی با پرچم توحید و با نام پیامبر(ص) به قتل و غارت پرداخته در حالیكه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند؛ كه باید الگوی نمونه‌ای ایجاد شود تا عقلانیت را در اندیشه و اعتدال را در عمل به همراه داشته باشد.

عضو مجمع عالی حكمت اسلامی به پراكندگی دین در این برهه از تاریخ اشاره كرد و گفت: اسلام لیبرالیسم و اسلام داعشی نتیجه جریانات افراطی و تفریطی در دین اسلام است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: کرمانشاه ، قصه ، عجیب ، غریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.