سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

بی‌سوادی مشکل فرهنگی جدی درمسیر توسعه پایدار جامعه است

استاندار کردستان گفت: بی‌سوادی یک مشکل فرهنگی جدی در مسیر توسعه پایدار جامعه است که باید برای ریشه کنی آن همه بایدعزم خود را مضاعف کنیم.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج ، عبدالمحمد زاهدی افزود: باید اعتراف کنیم که با وجود سپری شدن بیش از 37 سال از آغاز انقلاب وجود بیش از 23 هزار نفربی سواد لازم التعلیم در استان و همچنین تعداد بسیاری بی سواد در کشور بسیار نامناسب است و باید در برنامه ریزی ها تجدید نظر کرده و راهکارهای لازم را در دستورکار قرار دهیم.
 
وی افزود: در همان ابتدا باید بطور صحیح به سمت ریشه کنی بی سواد حرکت نموده و بجای اینکه تنها برای کاهش بی سوادی در رده سنی بالای جامعه تلاش می کردیم باید با ریشه یابی دقیق راه های کاهش بی سوادی در همه سطوح سنی و گروه های پایه نیز برنامه های خود را اجرایی می کردیم تا اهداف مورد نظر در رفع کامل بی سوادی در کشورمحقق می شد.
 
زاهدی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگ سازی و آموزش بی سوادی باید به گونه ای کار کنیم که فرد بی سواد به این نتیجه برسد که سواد بهتر است.
 
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود همکاری دستگاه های اجرایی برای کمک به ریشه کنی معضل بیسوادی در جامعه را حائز اهمیت برشمرد.
 
وی در پایان گفت: مسئولان آموزش و پرورش، معلیمن، روحانیون و دیگر اقشار تاثیرگذار باید والدین بی سواد را برای با سواد شدن تشویق و ترغیب کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.