سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یخ‌نوردان ایرانی در راه مسابقات جهانی کره

تمرینات آماده سازی ملی پوشان یخ‌نوردی کشورمان برای حضور در رقابت‌های جهانی 2016 کره ادامه دارد.

محمود هاشمی رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: مسابقات جهانی و قهرمانی یخ‌نوردی آسیا، طی دو روز 26و27 دی 94 در شهر جونگ سانگ کره جنوبی برگزار می‌شود و ملی پوشان این رشته ورزشی خود را برای این رقابت ها آماده می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: برای اعزام نفرات 5 ورزشکار که 3 نفر از آنها هم اکنون در شهر کروف روسیه دوره آموزشی بین‌المللی را پشت سر می گذراند و 2 نفر دیگر زینالی مربی تیم ملی کوهنوردی و زهره عبداله خانی است که جداگانه تمرین می کنند به همراه یک سرپرست و یک همراه به عنوان اعضاء تیم ملی به این رقابت ها اعزام خواهند شد.
 
هاشمی در ادامه گفت: در رقابت های قهرمانی آسیا رقیب اصلی ما کره جنوبی است و ژاپن نیز که در سنگنوردی، سنگنوردان خوبی دارد در این رشته ورزشی حرفی برای گفتن ندارد و اما در مسابقات جهانی علاوه بر کره کشورهای کانادا، روسیه، فرانسه، سوئیس از رقبای اصلی ما هستند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در اروپا سازه های داخلی سالن وجود دارد و اینکه در طبیعت قاره سبز 6-7 ماه یخ وجود دارد به طبع باید یخ‌نوردی نیز پیشرفت خوبی کرده باشد.
 
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: ملی پوشان یخ‌نوردی کشورمان 23 دی ماه تهران را به مقصد محل برگزاری این مسابقات ترک خواهند کرد.
 
گفتنی است، یک گروه از یخ نوردان کشورمان برای آموزش دوره بین‌المللی هفته گذشته راهی شهر کروف روسیه شدند و سه شنبه این هفته 1 دی به ایران باز خواهند گشت.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.