سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشور با آزاد شدن قیمت انرژی به سود دهی بالا می‌رسد

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن ایران تنها با آزاد شدن قیمت‌های انرژی به سود می‌رسد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامی داشت هفته حمل و نقل اظهار داشت: راه آهن کشور به دنبال نقش محوری به گونه‌ای که به تبع معاونت وزاتخانه نقش‌های ساختاری برای توسعه باید داشته باشد و راه آهن باید تبدیل به یک نهاد توسعه‌ای شود و از طرفی آنچه ما دنبال می‌کنیم این است که مامیتوانیم شرکت‌ها ی مجزایی در داخل راه آهن درست کنیم همان چیزی که در کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است

 وی با اشاره به نهاد توسعه‌گرای شرکت‌های راه آهن افزود: راه آهن باید در احداث کلان خود به این سمت و سو حرکت کند و به یک نهاد توسعه گرا تبدیل شود و همچنین بایستی مباحث توسعه حمل و نقل را در یک نهاد سامان دهیم تا سرمایه گذاران و کسانی که می‌خواهند وارد این صنعت شوند به آینده خود امیدوار و متکی باشند

 پورسید آقایی تصریح کرد: با نگاهی به دو سال گذشته خواهیم دریافت که برخی روندها در حوزه حمل ونقل اتفاق افتاده ونباید انتظار داشت که ساختارهای سنتی ظرف یکی و دو سال آینده تغییر کند اما روندی که در پیشرو  داریم در این راستا حرکت می‌کند

وی بیان کرد: قانونی که در خصوص حق دسترسی تصویب شده و امسال در مجلس  ابلاغ شده سوخت گازوئیل وضع شود و گفتنی است که قانون ماده 70 تصویب شده هرچند که در اجرا با مشکلاتی روبه رو هستیم اما باید در بودجه 95 باید ماده 70 به طور مشخص عملیاتی و اجرا شود تا راه آهن کشور سیاست‌های خود را ادامه دهد.

 مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال آینده در بودجه مصوبه کشور باید ردیفی به نام یارانه به شرکت‌های مسافری داشته باشیم تامشخص شود که راه آهن چه کمک‌هایی به شرکت‌های خصوصی می‌کند.

 ***بخش خصوصی بدون رقابت بی معنا است

 وی یاد آور شد: درواقع بخش خصوصی بدون رقابت بی معنا است به طوری که در بخش خصوصی نتوانیم زمینه رقابت را فراهم کنیم کمک ما به این بخش تنها جنبه رانت و کمک‌های بلاعوض دارد زیرا در دنیا بدون رقابت هیچ تحولی صورت نمی‌گیرد و حال اگر رقابت از بحث حمل ونقل ریلی حذف شود بی معنا است

پور سید آقایی تصریح کرد: در راه آهن المان سالانه دو میلیارد دلار سود دارد که از طرفی باید به جایی برسیم که راه آهن ایران سود ده باشد و دائما دستش در جیب دولت نباشد و گفتنی است که لازمه این امر واقعی شدن قیمت‌های انرژی است

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
برچسب ها: اقتصادی ، راه اهن ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.