سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تب آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه فروکش کرد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آنفلوآنزا هر ساله موارد مرگ و میری در کشور دارد، گفت: امسال حتی آمار مرگ و میر به حد سال گذشته نرسیده و بسیار کمتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا با اشاره به روند کاهشی ابتلای افراد به آنفلوآنزای نوع H1N1 در استان، گفت: خوشبختانه تمام موارد ابتلا بهاین نوع آنفلوآنزا در استان بهبود پیدا کرده‌اند.

شکیبا با خودداری از اعلام آمار مبتلایان آنفلوآنزای H1N1 در استان، گفت: خوشبختانه این بیماری در حال حاضر در استان تحت کنترل است و وضعیت دارد به حالت عادی بر می‌گردد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از برخی شایعات که این نوع آنفلوآنزا را نوعی آنفلوآنزای خوکی یا پرندگان دانسته‌اند، گفت: آنفلوآنزای نوع H1N1 نیز یک نوع آنفلوآنزای انسانی مشابه سالهای گذشته است.

وی در خصوص چرایی مرگ و میر بالای این نوع آنفلوآنزا گفت: ما هر سال در کشور با ایجاد موج آنفلوآنزا مواردی ازمرگ و میر داشته‌ایم که عمده این موارد را هم افراد دارای بیماری زمینه‌ای تشکیل داده‌اند.

شکیبا با بیان اینکه سال گذشته نیز مرگ و میر بسیاری در پی ایجاد موج آنفلوآنزا داشتیم، گفت: هنوز آمار مرگ و میر آنفلوآنزای امسال بهاندازه سال گذشته نرسیده است.

وی افزود: آنچه که امسال در کشور موج نگرانی به راه انداخته در پی رسانه‌ای شدن این آمار مرگ و میر است و همین امر موجب شده تا ما نیز به تبع توقعی که در جامعه ایجاد شده تبلیغات خود را در خصوص این نوع آنفلوآنزا افزایش دهیم، وگرنه هرساله این تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا عادی است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.