سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانکداری اسلامی راه حل مشکلات اقتصادی

یک کارشناس اقتصادی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کنونی در سیستم بانکداری کشور،‌ اجرایی نکردن اصول اسلامی در این سیستم است.

محمدحسن مدیری ابیانه کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ریشه بسیاری از مفاسد و رانت‌خواری‌ها اجرایی نشدن اقتصادی است که مبنایش را اصول اسلامی در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی نیز هنوز آن طور که باید در کشور اجرایی نشده است افزود: بعضی از بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای که می‌خواهند اسلامی عمل کنند به کار فردی پایین‌تر از تورم برای پرداخت وام روی می‌آورند تا از این طریق به حل مشکلات مردم کمک کنند اما به دلیل برخی سوء‌مدیریت‌ها به جای حل مشکل مردم، بر مشکلات آنان می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه دولت تسهیلاتی را در اختیار بانک‌ها قرار داد تا از این طریق تسهیلاتی همچون مسکن، ازدواج و ... در اختیار مردم قرار گیرد اما متأسفانه بانک‌هاعمده این وام‌ها را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: با بیان اینکه تنها حل مشکل وضعیت بانک‌ها، اسلامی کردن آن است، گفت: برای اینکه تورم کاهش یابد، باید تولید افزایش یافته و با رعایت الگوی مصرف از اسراف سرمایه‌ها پرهیز شود و برای اینکه این اتفاق رخ دهد، مردم هم باید خوب کار کنند و در مصرف قناعت به خرج دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
بانک مرکزی مجوزبازکردن سپرده بلندمدت بانرخ ده درصدرادربانک های قرض الحسنه بدهد،افرادی که به ربااهمیت میدهندومیدانندرباجنگ باخداوپیامبراوست قطعن سپرده بلندمدت بانرخ ده درصدسالانه شناوربازمیشود،به امیداقتصادبدون ربا