سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان میزبان همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی

همایش بزرگداشت آیت ا... سیدعلی موسوی بهبهانی، دوم دی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مسوول پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت:‌ دراین همایش علاوه بر رونمایی از یکی از کتاب های این عالم جلیل القدر؛ نمایشگاهی از تالیفات وی برپا می شود.

حجت الاسلام ابراهیم ترابی افزود: این همایش  با حضور آیت ا... استادی عضو شورای عالی حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.

آیت ا... سید علی موسوی بهبهانی از فقهای برجسته، سال 1302 هجری قمری در شهر بهبهان به دنیا آمد.وی تا 18 سالگی نزد حضرات آیات میرزا محمد حسن بهبهانی، شیخ عبدالرسول بهبهانی و سید محمد ناظم الشریعه بهبهانی در بهبهان شاگردی کرد. این عالم جلیل القدر در 20 سالگی عازم نجف اشرف شد و در محضر استادانی همچون حضرات آیات آخوند خراسانی، سید محمد کاظم یزدی و سید محسن کوه کمری کسب علم کرد.

آیت ا... موسوی بهبهانی پس از سال ها تدریس در زادگاهش بهبهان و رامهرمز و سفر به عتبات عالیات، در 82 سالگی به اصفهان آمد و در فصول گرم سال در این شهر اقامت می گزید و به تدریس و تحقیق می پرداخت.

آیت ا... بهبهانی فعالیت های روشنگرانه خود را در دوران ستم شاهی ادامه داد و در حمله ماموران رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه زخمی شد.

این عالم گرانقدر در شب 18 ذی القعده سال 1395 هجری قمری در 92 سالگی چشم از جهان فروبست و پیکر مطهرش در زادگاهش، به خاک سپرده شد. 

ازمهمترین تالیفات این عالم بزرگ می توان به مصباح الهدایة فی اثبات الولایة، القواعد الکلیه، الاشتقاق» و«کشف الاستار عن وجه الاسرار المودعه فی الروایه الشریفه اشاره کرد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.