سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات رانندگان را دریابیم / جابه‌جایی 100 میلیون تن کالا در هاله‌ای از ابهام

رئیس انجمن صنفی رانندگان گفت: رانندگان کلید صنعت کشور هستند و نیاز است که مسئولان به مشکلات آن‌ها پایان دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود خان بلوکی رئیس انجمن صنفی رانندگان با بیان این‌که حمل‌ونقل سنگ بنای تمدن بشریت و پایه‌ توسعه ‌یافته هر کشوری است گفت: حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور ما 96 درصد سهم دارد که از این مقدار 98 درصد مربوط به بخش خصوصی است.

وی افزود: جریان حمل‌ونقل جریان توسعه است و بدون آن رفتن به سمت توسعه امکان پذیر نیست و انتظار داریم که اگر دولت حمایت نمی‌کند حداقل مانع سرمایه گذاری ما نباشد.

خان‌بلوکی اظهار داشت: اگر ما به عنوان بازاریاب عمل کنیم می‌توانیم هزینه جاده‌ها را 10 درصد کاهش دهیم. 

رئیس انجمن صنفی رانندگان تصریح کرد: 500 هزار راننده داریم که 250 هزار نفر آن‌ها دارای کامیون هستند و اگر نیمی از این‌ها بتوانند بارنامه‌ را برای خود انجام دهند ارتقای 40 درصدی حمل‌ونقل را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: 300 میلیون تن کالا در جاده‌ها جابه‌جا می‌شود که دویست میلیون تن آن با اسناد قانون‌مند است و مابقی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اگر این مورد را به ما واگذار کنند می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

رئیس انجمن صنفی رانندگان یکی از مهم‌ترین مشکلات رانندگان را فرسودگی حمل‌ونقل کالا بر شمرد و معتقد است که هنوز ادامه دارد و گفت: دولت باید تسهیلات لازم را فراهم کند که با نوسازی ناوگانی مصرف گازوئیل را کاهش دهد و هم‌چنین با هدفمند ‌کردن یارانه‌ها و معافیت گمرگی بتوانیم سرمایه ملی را حفظ کنیم.

خان بلوکی بیان کرد: رانندگان امانت‌داران و کلید صنعت کشور هستند و نیاز به استراحت‌گاه‌های بین راهی دارند و مسئولان باید به این مشکلات پایان دهند تا کارها بدون حادثه به مقصد برسند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /

برچسب ها: رانندگان ، کالا ، ابهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.