سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایین بودن بهره وری در حمل و نقل/ کسی از وام نوسازی مینی‌بوس استقبال نکرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره وری در حمل‌ و نقل کشور پایین است بنابراین سود آوری برای سرمایه گذاران ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش گرامی‌داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: مشکل اصلی که در حمل‌ونقل وجود دارد بهره وری پایین است و سرمایه وارد آن نشده  در نتیجه سود آوری پایین خواهد بود.

وی افزود: بنابراین کسی حاضر نیست که مبلغ زیادی را بابت خرید کامیون خرج کند و در این زمینه فعالبت نماید.

کشاورزیان تصریح کرد:  به علت عمق رکود در کشور این امر افت بیشتری یافت و بعید می‌دانم که با رونق اقتصادی هم بهره وری به حد مطلوبی برسد و نیازمند تصمیمات جدی‌تری می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای نوسازی مینی‌بوس وام 6 درصدی در نظر گرفتیم اما کسی استقبال نکرد و همچنین برای اتوبوس هم یک وام 6 درصدی در نظر گرفته شده که 70 درصد قیمت اتوبوس را شامل می‌شود.

 ** آمادگی سه برابر شدن قیمت بیلت اتوبوس اربعین را داشتیم

کشاورزیان با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته هیچ فشاری روی قیمت‌ها نداشته‌ایم  و برای اربعین آمادگی افزایش سه برابری قیمت بلیت‌های اتوبوس وجود داشت اما مورد قبول برخی‌ها نبود گفت: در فصل‌هایی که مسافر کم است و با تخفیف آنها را جابجا می‌کنند پس هیچ اشکالی ندارد که در زمان‌هایی که مسافر زیاد است قسمت‌ها افزایش یابد.

وی افزود: این موضوع از حدود 28 سال پیش هم مطرح بوده زیرا ماهیت کار اینگونه است و فقط طول مسیر و تناژ ملاک نیست و مواردی همچون توقف در رفت و برگشت، تردد یک سر خالی و غیره نیز در آن تأثیر می‌گذارد.

 کشاورزیان بیان کرد: اگر ما جلوی افزایش قیمت را بگیریم واسطه‌ها و دلالان وارد عمل خواهند شد.

** یارانه بجای ایجاد شغل مردم را صدقه‌بگیر کرد

کشاورزیان تصریح کرد: امسال از لحاظ اعتباری در مضیقه هستیم و هیچ سالی همانند امسال نبوده است.

وی اظهار داشت: کل بودجه دولت 25 هزار میلیارد تومان است اما 40 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: با این کار نه تنها برای مردم شغل ایجاد نشده است بلکه آنها را صدقه بگیر کرده‌ایم و هزینه سنگینی هم بر دوش دولت قرار گرفته است.

 ** چه وظایفی در دست اقدام است؟

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت ما در راهداری ارتقای ایمنی است که  جز وظایف واجب ما محسوب می‌شود بنابراین نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم.

 وی ادامه داد: تجدید خط‌کشی، نصب تابلو، علائم اصلاح شیب، اصلاح حریم، دوربرگردان‌ها، ایجاد گارد ریل، علائم هشدار دهنده و .... به ارتقای این امر کمک می‌کند.

 کشاورزیان یکی دیگر از وظایف خود را رسیدن به مبلمان بین‌جاده‌ای، تصویب ITS و خدمات بین‌جاده‌ای برشمرد و گفت: سال گذشته وعده خرید دوربین در جاده‌های کشور را مطرح کردم و اکنون مجوز آن گرفته شده و بیش از 1800 دوربین جدید نصب خواهد شد.

 وی در لزوم پیگیری نصب WIM  برای کنترل بار غیرمجاز اشاره کرد و گفت: باید از تردد ناوگان بدون بارنامه جلوگیری شود زیرا مسائل ایمنی در آن رعایت نشده است.

کشاورزیان در پایان ساخت پاسگاه‌ها را مطرح کرد و گفت: به زودی در 50 نقطه‌ای که در قرارداد اولیه پیش‌بینی شد عملیات ساخت و نصب آغاز می‌شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.