سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحدت حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده است

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در روز دوشنبه 30 آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید وحید معتمدی ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود: اصل مهم وحدت حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده و اهداف حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شده است و اگر این امر مهم در حد قابل قبولی محقق شده بود در حال حاضر شاهد نتایج شگرفی هم در حوزه‌های علمیه و هم در دانشگاه‌ها بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه می‌توانست دانشگاه‌های کشور را به سمت اسلامی‌ شدن به فضای واقعی پیش ببرد و انگیزه و جهت علم‌آموزی و پیشرفت علم در سمت و سوی اهداف عالیه انسان‌سازی واقعی و اخلاق حرفه‌ای محقق شود.

حجت‌الاسلام سید وحید معتمدی  افزود: به وحدت حوزه و دانشگاه می‌توان شاهد به روزرسانی، کارآمدی، نیازسنجی جامعه و هدف‌گیری‌های صحیح حوزه‌ها هم بود و گام مهمی در بومی‌سازی علوم نیز برداشت.

ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: برای وحدت حوزه و دانشگاه، و حرکت پا به پای علم و دین باید به نزدیک شدن افق‌های فکری در تعریف علم و دین، رابطه علم و دین و ... توجه ویژه داشت که برای رسیدن به این مهم همایش‌های علمی، تولید مقالات و ... می‌تواند صورت بگیرد.

وی در ادامه پیدا کردن و به وجود آمدن نقاط مشترک علمی و کاربردی و تکیه بر آن نقاط، پیدا کردن و به وجود آمدن نکاتی که باعث نزدیک شدن قلوب و انس بیشتر این دو قشر تأثیرگذار می‌شود را راهکار دیگری برای وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

گفتنی است؛ همایش وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و اساتید و شرکت‌کنندگان در این همایش از گواهی پایان دوره و یک امتیاز فرهنگی بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.