سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

توسعه راه های ارتباطی مناطق محروم نقش اثرگذاری در افزایش رفاه و رضایتمندی مردم دارد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: توسعه راه های ارتباطی مناطق محروم و دور دست نقش اثرگذاری در افزایش رفاه و رضایتمندی مردم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید ابوالفضل رضوی در بازدید از راه سخت گذر پیچاب از توابع کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکهزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه ارتباطی مناطق سخت گذر کشور اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد:توسعه جاده های دسترسی زیربنای تقویت زیرساخت های رفاهی دیگر در این مناطق است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: برای توسعه ، رفع نقاط حادثه خیر و ایمن سازی راه ارتباطی منطقه عشایری و روستایی پیچاب به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

غلامرضا تاجگردون افزود:پیچاب با 16روستا و 350نفر جمعیت و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوارهای عشایری با هزاران راس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 25 کیلومتر راه اصلی و بیش از 16 کیلومتر راه فرعی این پروژه ملی به بهره برداری اولیه رسیده و خودروهای کمک دار می توانند در این منطقه تردد کنند.

وی بیان کرد: برای تکمیل 25 کیلومتر راه اصلی پروژه ده بزرگ به پیچاب به 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تاجگردون ابراز کرد: برای تکمیل راه اصلی این پروژه به 750 هزار متر مکعب خاک برداری، 120 هزار متر مکعب خاکریزی، 23 هزار متر مکعب زیر سازی و آسفالت و ساخت 30 دهنه پل سه، دو و پنج متری نیاز دارد.

وی ابراز کرد: 50 دهنه پل چهار متری برای راه های فرعی این پروژه مشخص شده در طرح ملی یاد شده احداث می شود.

تاجگردون تصریح کرد: نبود راه ارتباطی موجب شده تا ساکنان این منطقه از سایر خدمات به ویژه آبرسانی، برق،بهداشت و ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب محروم باشند.

وی ابرازکرد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و تکمیل این پروژه 16 روستا با بیش از 450 خانوار از راه آسفالته مناسب برخوردار خواهند شد.

تاجگردون افزود:با توجه به اینکه این مسیر مال رو بوده بازگشایی آن با استفاده از ماشین آلات راهسازی سنگین و نیمه سنگین اداره راه و شهرسازی انجام می شود.

وی اظهار داشت: اهالی برای تردد بین دو روستای منطقه درحال حاضر باید 130 کیلومتر را طی کنند که با بازگشایی راه، این مسیر به 25 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

تاجگردون گفت: اجرای این طرح مشکل تردد به مرکز شهرستان و هزینه تامین سوخت و خدمات برای روستاییان به منطقه سخت گذر پیچاب را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام /ز
برچسب ها: توسعه ، راه ، مناطق ، محروم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.