سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آغاز ضربان انتخابات سال 95 در استان همدان

ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز در فرمانداری همدان آغاز شد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرماندار همدان گفت: فرمانداری همدان تنها مرکز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان رهبری در استان همدان است و داوطلبان با در دست داشتن مدارک می توانند از امروز صبح برای ثبت نام در این انتخابات به فرمانداری همدان مراجعه کنند.

علی تعالی با بیان اینکه 10 نیروی فرمانداری در این ستاد انتخابات شهرستان آماده دریافت مدارک، تطبیق آنها و ارتباط برخط از طریق سامانه جامع انتخابات با وزارت کشور هستند، افزود: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت یک هفته تا پایان وقت اداری دوم دی 1394 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4*6 و تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی از جمله مدارک و اقدامات مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان خبرگان است.

فرماندار همدان اظهار داشت: اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز ، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.

گفتنی است بر طبق قانون کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. همچنین مرجع تشخیص دارا بودن شرایط، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

شایان ذکر است مردم  استان همدان 2 نفر نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.