سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 8 نوع وام ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص 8 نوع وام ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری خبر داد.

اسماعیل قادری‌فر مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: 8 نوع تسهیلات مالی ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است. شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و ارزیابی عملکرد این شرکت‌ها به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده است.

وی در ادامه افزود: این صندوق از طریق کارگذاری‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد این تسهیلات از طریق 19 صندوق وابسته به صندوق شکوفایی تخصیص داده می‌شود و رقم‌های بالاتر نیز از طریق بانکهای مرتبط اعطا می‌شود تا نوآور بتواند به راحتی محصول خود را عرضه کند و تقاضا را تحریک کند و رونق ایجاد شود.

قادری‌فر بیان کرد: کمتر از 40 روز ارزیابی و بررسی شرایط برای اعطای وام انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر تجاری سازی عنوان کرد: برای ثبت‌نام و تعداد پذیرش و سقف پذیرش هیچ محدودیتی وجود ندارد و به صورت دائمی برقرار است.

وی تأکید کرد: یک میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، 5میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی و 10 میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی اختصاص داده می‌شود.

قادری‌فر با اشاره به تسهیلات سرمایه‌ گردش تصریح کرد: تسهیلات سرمایه در گردش به تسهیلاتی گفته می‌شود که شرکت دانش‌بنیان برای تأمین مواد اولیه و انجام زیر ساختها به آن نیاز دارد.

قادری‌فر خاطرنشان کرد: تسهیلات حمایت از صادرات نیز برای حمایت از صادرات و کالاهای ایرانی در نظر گرفته شده که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه بین‌المللی موفق باشند و اگر شرکتی بتواند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند آنها را حمایت می‌کنیم و تسهیلات خطر پذیر و کم بهره به آن تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.