سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه چیز مهم است جز جیب خالی مردم/ مالیات برخانه های خالی با شکست رو به رو می‌شود

گران شدن قیمت بیلت قطار، وجود تفاوت فاحش بین امکانات مالی و نیازهای جاده‌ای از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صنعت راه و شهرسازی در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت راه و شهرسازی در هفته گذشته با خبرهای داغ روبه‌رو بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


در حالیکه بلیت قطار اندیمشک تهران ،از قبل فروخته شده بود اما لحظه آخر گفته شد که بلیت 2 واگن از قطار به اشخاص دیگری نیز واگذار شده است.


کارشناسان بازار مسکن بر این باورند که حمایت دوباره از طرح پیش فروش مسکن با سیاست‌های نظارتی منسجم، ضمن ممانعت از تخلفات در این حوزه به خارج شدن مسکن از رکود منجر می‌شود.


کارشناس هواشناسی گفت: امروز پدیده بارشی در تهران و کشور نداریم اما از روز یکشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود.


بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما٬برخی دفاتر غیر مجاز اقدام به عرضه بلیت مسیر تهران - مشهد با قیمت‌های غیر متعارف کردند اما میانگین نرخ‌های این مسیر پروازی برای روز جمعه ۲۰ آذر که مستقیما از سایت شرکت‌های هواپیمایی به دست آمد قیمت ۱۷۹ هزار تومان را نشان می‌دهد.


معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی کشور گفت:با انتقال سامانه بارشی به مرکز و شرق کشور شاهد بارش برف در این مناطق هستیم به طوریکه هم اکنون راه ارتباطی حدود ۸۰۰ روستا مسدود شده است.


انبوه سازان فروش قسطی مسکن را موثر تر از اعطای وام 60 میلیون تومانی برای خانه دار شدن، می‌داند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت‌های حمل و نقل هوایی نباید از جیب مردم هزینه شود.


یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی کیفیت خدمات و تسهیلات در حمل و نقل ریلی همچنان مورد بی توجهی است این افزایش قیمت بلیت قطار فقط نارضایتی مردم را بیشتر می کند.


مدير كل راه آهن خراسان از رشد ۴۱ درصدي مسافران و زائران مسير خراسان رضوي در روزهاي پاياني ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) در مقايسه با سال گذشته خبر داد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر مشکلات متعدد حمل و نقل هوایی آزادسازی قیمت‌ها یک ضرورت است اما باید نظارت و مدیریت درست در این زمینه صورت گیرد.


اگر چه مالیات خانه‌های خالی به عنوان مبارزه با احتکار و افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته شده است اما باید دید که اشکالات وارده به آن تا چه حد قابل‌ترمیم و بهبود است.


نمایندگان ملت ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت رجا در شرایط کنونی ،معتقدند که این افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها فقط تحمیل هزینه و فشار اقتصادی برای مردم را به همراه خواهد داشت .


یک کارشناس مسکن گفت: پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر همچنان منتظر حمایت دولت در قالب اعطای وام‌هایی مشخص شده است.


مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به اینکه در چند روز اخیر کاهش دید افقی را در فرودگاه‌های شهرهای صنعتی تجربه کردیم اما این مقدار در حدی نبوده که حداقل میزان دید افقی استاندارد برای پرواز را مختل کند.


آزادسازی نرخ بلیت‌های هوایی نیازمند پیش نیازهایی بود اما غیر قانونی مسیر خود را گذراند و این اجحاف در حق مردم است.


عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهر بدون متقاضی تنها ادعای وزارت راه و شهرسازی است و باید این گفته خود را شفاف سازی کند.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بعضی نقاط که مسکن مهر بیش از حد معمول احداث شده امکان خرید و فروش آزاد وجود دارد.


قیمت بلیت قطار از امروز به طور متوسط 8 درصد افزایش خواهد داشت.


یک کارشناس اقتصادی گفت: مالیات برخانه های خالی یک قلاب سردر گم است و مکانیزم طراحی نامناسبی دارد.


یک کارشناس مسکن گفت: تسهیلاتی که برای وام مسکن در نظر گرفته شده است تأثیر چندانی بر رونق بازار مسکن نخواهد داشت.


کارشناس اقتصادی گفت: نیاز مردم به مسکن همچنان پا برجاست اما قدرت ریسک خرید، تعویض و نوسازی در جامعه وجود ندارد و با این شرایط پیش بینی می‌شود که این وضع تا یک سال آینده ادامه داشته باشد.


سازمان هواپیمایی کشوری مدیران روابط عمومی شرکت های هواپیمایی را به اطلاع رسانی درباره نرخ بلیت ها و همکاری با رسانه ها ملزم کرد.


معاون راه‌های روستایی گفت: بیش از 40 درصد از راه‌های کشور کیفیت مطلوبی ندارند و باید بر روی آسفالت‌های حفاظتی تمرکز شود.


رئیس کمیته علمی همایش قیر و آسفالت ایران گفت: برای نگهداری راه‌های کشور بین 2 تا شش درصد ارزش راه‌ها به لحاظ نگهداری است که متوسط آن 8 هزار میلیارد تومان است.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به اعتباری حدود 8 هزار میلیارد تومان سالیانه نیاز داریم تا بتوانیم کارهای حفاظتی، روکش، ایمنی و نگهداری پل‌ها را انجام دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.