سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

عدم وجود ایستگاه‌های شبکه دائمی در قزوین

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: در استان قزوین ایستگاه دائمی یا GNSS وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علیرضا آزموده اردلان افزود: اقدامات مناسبی در سازمان نقشه‌برداری صورت گرفته است که از موارد آن می‌توان به اجرای نقشه‌هایی با مقیاس‌های متفاوت، نقشه‌برداری از آب‌ها، جزر و مد دریا و نظارت بر امور نقشه‌برداری اشاره کرد.

آزموده اردلان با بیان اینکه داده و اطلاعات مکانی دارای اهمیت است، تصریح کرد: چگونگی استفاده از داده‌های مکانی و شناخت زمان قابلیت این داده‌ها، از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

این مسئول یادآور شد: ارائه گزارش داده‌ها و اطلاعات مکانی از سوی دستگاه‌های اجرایی و ارتباط و تعامل آنان با یکدیگر و ساختار درون‌سازمانی از موضوعات قابل توجهی است که در تهیه نقشه‌ها نیز باید به این مهم توجه کرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد: در اجرای بسیاری از پروژه‌های نقشه‌برداری، عدم امکان تبادل اطلاعات بین ارگان‌ها، زمینه‌ساز تکراری شدن فعالیت‌ها می‌شود که امیدواریم هماهنگی بین ارگان‌ها افزایش یافته تا روند فعالیت‌ها بهتر شود.

آزموده اردلان اذعان کرد: در دنیای امروز علاوه بر زیرساخت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، زیرساخت اساسی با عنوان «داده مکانی وجود دارد» که اگر این زیرساخت نباشد، ساختار تمدن ناقص است.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: ایستگاه ، شبکه ، دائمی ، قزوین ، نقشه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.