سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلات مورد تأیید کمیسیون علمی دانشگاه، از اعتبار علمی پژوهشی برخوردارند

رئیس دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: برخی از مجلات مورد تأیید کمیسیون علمی دانشگاه، از اعتبار علمی پژوهشی برای دانشجویان و اساتید برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر شمس با اعلام خبر فوق گفت: دانشجویان و اساتید پژوهشگر با چاپ مقالات خود در این مجلات می‌توانند از ارتقای اعضای هیئت علمی و تشویق‌نامه مجلات علمی پژوهشی استفاده کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به دستاوردهای نوین دانشگاه آزاد تهران جنوب کرد و گفت: ما در فعالیت‌های پژوهشی 2 رویکرد اصلی داریم که حاصل این پژوهش به ثروت تبدیل شود که این خود نیاز اصلی آموزش عالی کشور است.

دکتر شمس افزود: رویکرد دوم این است که پژوهش‌ها حداقل یک چیز را به دانش اضافه کند یا تکمیل و بر اصلاح دانش قدم بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پژوهش‌ها و تحقیقاتمان را بر این پایه گذاشته‌ایم که در وهله اول مشکلات دانشگاه خودمان را حل کنیم و بعد سفارش‌هایی که از ارگان‌ها و وزارتخانه‌ را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی مسیر پژوهش را مسیر رضایت‌بخش و امیدوارکننده‌ای می‌داند و افزود: متأسفانه در مقوله پژوهش با 2 آفت مواجه هستیم. نسخه‌برداری، سرقت و کپی کردن که بعضی از دانشجویان به بهانه اینکه سریع‌تر فارغ التحصیل شوند، دست به این اقدام می‌زنند. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: بعضی از طرح‌هایی که تصویب می‌شوند را نمی‌توان به سمت طرح‌های کاربردی هدایت کرد شاید بتوانیم بگوییم که اگر طرح‌ها را به سمت رفع مشکل سوق دهیم می‌توانیم از لحاظ اقتصادی و علمی کمک شایانی به کشور انجام دهیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.