سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پروانه ساخت و ساز به باغ ها و نخلستان های ریگان تعلق نمی گیرد

شهردار ریگان با اشاره به اینکه شهر ریگان قرار است به عنوان باغ شهر معرفی شود گفت : در این شهرستان پروانه ساخت و ساز به باغات و نخلستان ها تعلق نمی گیرد.





به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان، حسن دهگان اعلام کرد: شهر ریگان به عنوان باغ شهر معرفی می شود لذا با هرگونه خشکاندن نخل ها و فضای سبز برخورد جدی می شود.

وی با اشاره به اینکه ریگان یکی از شهرستان های کویری استان کرمان است و ایجاد سرسبزی در این منطقه از اولویت ها محسوب می شود خاطرنشان کرد: هیچ مجوز تخریبی برای نخلستان های خشکانده شده صادر نشده و نمی شود.

دهگان گفت: هر چند شهرداری ریگان به طور جدی با خشکاندن نخل ها در ریگان مقابله می کند اما این فاجعه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مدتی است ریگان به شهرستان ارتقا یافته، تعدادی از باغداران به دلیل افزایش قیمت زمین، اقدام به خشکاندن نخل های چند ساله می کنند که شهرداری با آن برخورد می کند.

دهگان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت زمین و املاک در ریگان، کشاورزان این شهرستان را حتی با وجود لمس ریزگردها و توفان های شن پیاپی با خشکاندن درختان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به طمع سود بیشتر انداخته است.



دهگان خاطرنشان کرد: اهالی ریگان باید در ایجاد فضای سبز با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان هم با اشاره به اینکه حفظ نخلستان ها در مرکز ریگان از اولویت های جهاد کشاورزی این شهرستان است گفت: با افرادی که قصد خشکاندن نخلستان ها را داشته باشند، برخورد جدی می شود.

پیمان جلالی با اشاره به اینکه هر چند کشاورزان منطقه ریگان شاید بیش از هر فرد دیگری به این امر واقفند که خرما یکی از محصولات مهم و استراتژیک مناطق گرمسیری کشور است افزود: اما این روزها سودای خام کسب درآمد های بیشتر آنها را به فکر خشکاندن نخل دهای استوار این منطقه انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول مرغوب و با کیفیت از نخلستان های ریگان با توجه به اقلیم منحصر به فرد، این شهرستان را در عرضه خرما متمایز کرده است.

جلالی ادامه داد: برداشت محصول مرغوب و با کیفیت از نخلستان های ریگان با توجه به اقلیم منحصر به فرد، این شهرستان را در عرضه خرما متمایز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ریگان با وجود 9 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات و تولید سالانه 35 هزار تن خرما، شهره خاص و عام است.

جلالی با اشاره به خشک شدن تعدادی از قنات های این شهرستان گفت: در پی این اتفاق، تعدادی از باغ و نخلستان های این شهرستان نیز خشک شده اند.



وی افزود: یک موتور پمپ کشاورزی برای حفظ این نخلستان ها جایگزین قنات ها شده است.

جلالی با اشاره به اینکه جایگزینی این موتور پمپ کشاورزی موجب احیای تعدادی از نخلستان های شهرستان ریگان شده تصریح کرد: احیای سایر نخلستان های بی آب نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: نخلستان های خشک شده در ریگان، احیاء می شود و کشاورزی در مرکز این شهرستان رونق می گیرد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: پروانه ، ساخت ، باغ ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.