سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

عوامل موثر دربهبود آنفلوآنزا

یک پزشک کرمانشاهی گفت: ویروس آنفلوآنزا در تمام طول سال وجود دارد اما در فصول سرد سال فعالتر می شود و شهروندان با کمی دقت ومراقبت می توانند براحتی از موج همه گیری آنفلوآنزا گذر کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛یک پزشک کرمانشاهی گفت: ویروس آنفلوآنزا در تمام طول سال وجود دارد اما در فصول سرد سال فعالتر می شود و شهروندان با کمی دقت ومراقبت می توانند براحتی از موج همه گیری آنفلوآنزا گذر کنند.

دکتر شهریار مستوفی با تشریح بروز انواع مختلف آنفلوآنزا در دوره های مختلف ، بیماری آنفلوانزا را یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی دانست که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودردو سرفه تظاهر می کند. 

وی سرفه در آنفلوآنزا را اغلب شدید و برای مدتی ادامه دار دانست ولی از بهبود سایر نشانه های بیماری بعد از 2 تا 7روز خبر داد. 

او مصرف‌ مایعات‌ زیاد را‌ موجب بهبود‌ بیماری‌ دانست و گفت:‌ این‌ نوع‌ ویروس‌ها در محیط‌‌ خشک‌ براحتی‌ زندگی‌ کرده‌ و باعث‌ ایجاد علایم‌ می‌شوند بهمین دلیل مصرف‌ مایعات‌ گرم‌ ، حمام‌ گرم‌ و استراحت‌ برای‌ بهبودی‌ بیماری‌ بسیار موثر است‌.

این پزشک همچنین در خصوص روش تغذیه مناسب در ایام شیوع این بیماری از شهروندان خواست .

دریافت پروتئین کافی  ویتامین c  روی اسیدهای چرب امگا 3   مصرف سیر  مصرف پیاز خام را دربرنامه غذایی خود داشته باشند .

این مقام مسوول دانشگاه همچنین از شهروندان خواست پس از کار با گوشت خام و یا گوشت خام از انجماد باز شده، بایستی دست ها ، کلیه سطوح و ظروف کاملا با آب و ماده پاک کننده شستشو داده شوند تا مواد غذایی آنها آلوده به انواع ویروس ها ومیکروب ها نشود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.