سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت وقف‌های جدید با نیات پژوهشی از الویت‌های سازمان اوقاف است

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر ایجاد وقف‎های جدید در عرصه‌های مختلف علوم نوین از حمایت این سازمان از طرح‎های علمی و دانش‎بنیان خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ربیعی، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان دبیرستان فرزانگان تهران به مناسبت هفته پژوهش، با اشاره به حمایت سازمان اوقاف و آمادگی این سازمان برای هدایت خیرین و نیکوکاران در ایجاد وقف های مرتبط با فعالیت های دانش بنیان و توسعه فعالیت‎های علمی و فناوری در کشور گفت: یکی از عرصه‎های وقف که توسط مقام معظم رهبری به آن تاکید شده، ایجاد وقف‎های جدید برای علوم نوین از جمله تحقیقات، پژوهش و فناوری‎های روز است.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان در چند سال اخیر یکی از اولویت های خود را حمایت از موضوعات دانش‎بنیان و پروژه‎های مرتبط با پیشرفت کشور ، قرار داده است.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف با رویکرد تشویق مردم و واقفین به وقف‎های مرتبط با علوم و تحقیقات، بدنبال وقف‎های جدید است تا بتواند از دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران علمی کشور حمایت و منابع مالی پایدار برای علم ، فناوری و تکنولوزی در کشور ایجاد کند.

ربیعی گفت: تلاش سازمان اوقاف این است که با ایجاد موقوفاتی مرتبط با علوم و فناوری ، منابع علمی پایداری را برای علم ، تکنولوژی و فناوری در کشور با مشارکت واقفین ایجاد کند که صرفا در تولید علم و فناوری و کارهای پژوهشی به منابع دولتی متکی نباشیم.

براساس این گزارش ، در این نمایشگاه به همت دانش آموزان طرح های پژوهشی بسیاری به نمایش درآمده است و برخی از آنها دارای مقام در جشنواره خوارزمی و یا ثبت اختراع شده اند.

براساس این گزارش، برای توسعه و یا شرکت در رقابت های بین المللی و داخلی و همچنین تکمیل طرح ها نیازمند حمایت های مالی هستند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.