سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

نصب تابلوی متغیر خبری در خیابان های بندرعباس

برای نخستین بار در هرمزگان ،تابلوی متغیر خبری(VMS) در خیابان های بندرعباس نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندر عباس؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: با نصب این تابلو شهروندان می‌توانند بهترین مسیر را برای مسافرت درون شهری انتخاب کنند.

محمدرضا کهوری افزود: این تابلو در یکی از بهترین مکان‌های پر تردد شهر با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای توجه و درک محتوای آن نصب شده است.

وی گفت : اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیکی مسیرها به رانندگان یکی از مزایای نصب تابلو متغیر خبری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود :با نصب این تابلو به رانندگان اطلاع داده می‌شود که معابر و مسیرهای پیش روی آنها از چه وضعیت ترافیکی برخوردار هستند.

کهوری هدف از نصب این تابلو را روانسازی و کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: تابلو متغیر خبری(VMS) در جهت اطلاع‌رسانی از وضعیت ترافیک و اعلام مسیر مناسب به رانندگان و آموزش‌های لازم به منظور گسترش و ارتقای فرهنگ ترافیک به شهروندان در سطح شهر نصب شده است.

وی گفت: این تابلو برای پخش پیام‌های ترافیکی از قبل برنامه‌ریزی شده نیز استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: پیام‌های ترافیکی به صورت زنده از مرکز کنترل ترافیک شهرداری بندرعباس به تابلو متغیر خبری ارسال میشود و شهروندان از تقاطع‌ها و مسیرهای پرتردد و همچنین آموزش‌های لازم و تذکر و هشدارها و پیام‌های ترافیکی مطلع می‌شوند.

کهوری گفت: مهندسی ترافیک، آموزش فرهنگ ترافیک و اعمال قانون و برخورد با متخلفین، سه عامل لازم و ضروری مدیریت ترافیک شهری در جهت تامین ویژگی‌های یک سیستم حمل و نقل کارا است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح به رانندگان سهم بسزایی در افزایش بهبود عبور و مرور دارد و در عین حال رانندگان را در اخذ تصمیمات بهتر و صحیح‌تر در انتخاب مسیر در شهر یاری می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت:نحوه اطلاع‌رسانی، زمان اطلاع‌رسانی و کمیت و کیفیت اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

کهوری افزود: در تدابیر مدیریتی مباحثی مانند استفاده بهینه از فضاهای شهری و ارائه حداکثر محتوای اطلاعاتی مفید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکلی منطقی و مقرون به صرفه نیز از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.