سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

افزایش تصادفات جاده ای درشهرستان خوی نسبت به پارسال

تصادفات جاده ای شهرستان خوی نسبت به پارسال افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام اسماعيل عليزاده در نشست خبري با خبرنگاران شهرستان خوی ،با اعلام این خبرگفت: بنده به عنوان مدعي العموم، حافظ و مدافع جان، مال و حقوق مردم از ميزان تصادفات و مرگ وميري كه در جاده هاي خوي به سلماس و خوي به ایواوغلو اتفاق مي افتد ازمسوولان مربوطه استانی وشهرستان که درعدم تعریض این جاده کوتاهی کردند گلايه دارم.

وی دراین راستا ادامه داد انسانهایی که دراثر تصادفات جاده ای جان خود را ازدست می دهند ارزشمند هستند زیرا با فوت آنها خسارات های سنگین مادی ومعنوی به جامعه وخانواده های آنها وارد می شود وبچه هایی که پدر ومادرشان را دراین راه ها ازدست می دهند از نظر روحی وروانی قابل بیان نیست وچه کسی باید جوابگوی آنها باشد.

دادستان خوی درادامه سخنان خود از افزایش تصادفات درجاده هاي خوي به سلماس و خوي به ایواوغلو ، درسالجاری خبردادوگفت: این دو مسیر ها که محل تردد مردم ومسافرین شهرهای استان ومحل اتصال منطقه آزاد تجاری ماکو ومسافرین مرز رازی است که درسالجاری دراین مسیر ها تصادفات نسبت به سالهای مشابه افزایش یافته است ودرواقع این جاده ها جوابگوی برای شهرستان خوی نمی توانند باشند.

وی بابیان به اینکه باتوجه به گسترش شهرستان ،افزایش جمعیت وخودروها مسئولان مربوطه برای تعریض این جاده ها چه کاری کرده اند باید نشان بدهند وپاسخگوی مردم این شهرستان باشند.

حجت الاسلام عليزاده، تعریض این جاده ها رابرای مسئولان استانی وشهرستانی مربوطه ازهرکاری واجب دانست وافزود:مهمترین شاخص ها درتوسعه اقتصادی جاده ها هستند که باید دراین راستا اداره کل راه وشهرسازی استان نظر ویژه ای داشته باشد وهمچنین اداره راه وشهرسازی این شهرستان هم باید بصورت جدی درتعریض جاده ها وارد عمل شود.

وی ادامه دادباتعریض این جاده ها نه تنها خدمتی برای مردم شهرستان خوی می کنند بلکه خدمتی بزرگی به مردم شمال استان که مسیرشا ن از این جاده ها می گذردمی کنند .

دادستان خوی عامل اصلی تصادفات دراین جاده ها را رعایت نکردن مقررات راهنمایی ورانندگی ، افزایش خودروها وسبقت غیرمجاز عنوان کرد.

دادستان خوی درادامه سخنان خوداز کاهش جرایم اخلاقی و تجاوزات به عنف در شهرستان خوی خبردادوگفت: برخوردهاي قاطع دادستاني و دادگستري باعث كاهش چشمگير جرايم اخلاقي و تجاوزات به عنف و قتل ها نسبت به سالهاي گذشته شده است.درحالیشهرستان خوی نسبت به ساير شهرهاي استان، ميزان جمعيت و مرزطولاني خوي با تركيه، ترانزيتي بودن شهر و وقوع جرايم قاچاق و اتباع بيگانه و برخي جرايم امنيتي، جايگاه ويژه اي دارد.

دادستان خوي با تشكر از همكاري ضابطين قضايي عام و نيروهاي امنيتي با دادستاني در مبارزه با مجرمين افزود: قوه قضائيه در برخورد با جرايم مشهود و مستند، پس از طي مراحل قانوني، بسيار قاطع و قانوني عمل مي كند. و در اين راستا با تكراركنندگان جرايم، برخورد شديدي داشته و خواهيم داشت.

عليزاده به كاهش بسيار زياد جرم هاي اخلاقي و جنسي در خوي اشاره كرده و گفت: جرايمي مانند تجاوزات به عنف و مسايل اخلاقي بسيار كاهش يافته و متجاوزين بداند هر متجاوزي كه به نواميس مردم بي شرمانه مورد هدف قرار مي دهد، سيلي محكم قانون و قوه قضائيه را خورده و به دارآویخته مي شود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: تصادفات ، جاده ، خوی ، افزایش ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.