سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تشکیل کانون های تخصصی بسیج در ادارات به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی

فرمانده مرکز بسیج سازمان میراث فرهنگی در پنجمین نشست سراسری فرماندهان بسیج این سازمان از تشکیل کانون های تخصصی در ادارات کل به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانده مركز بسیج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در پنجمین نشست سراسری فرماندهان بسیج سازمان میراث فرهنگی در مشهد، از تشکیل کانون های تخصصی در سه ماهه اول سال 95 خبر داد و گفت: قصد داریم با تشكیل كانون های تخصصی در سطح ادارات كل و با استفاده از ظرفیت بسیجیان هنرمند از طریق توجه به صنایع دستی و ایجاد اشتغال و كارآفرینی زمینه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را در این سازمان توسط بسیجیان فراهم كنیم.

سرهنگ حسن اكبری با بیان اینكه بسیج بزرگترین تشكل مردمی در جهان است افزود: این تشكل بزرگ مردمی در طول انقلاب اسلامی همواره وظایف خود را به خوبی انجام داده است و امروز نیز با توجه به شرایط فعلی انقلاب و نیز دوران پسا تحریم، بسیج با برنامه ریزی های بسیار مناسب خود به خوبی نقش و وظیفه خود را ایفا خواهد كرد.

وی گردشگری را مهمترین محور توسعه كشور دانست و تصریح کرد: با توجه به قیمت گذاری فعلی نفت و شیطنت هایی كه صورت می گیرد بهترین راهكار توسعه اقتصادی كشور گردشگری است.

تفکر بسیجی باید در دنیا طنین انداز شود

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان‌رضوی گفت: بسیج یك سازمان و تشكل مردمی و خدایی است كه با هدف رضای خداوند متعال، هیچ چیزی را برای خود نمی خواهد و باید تفكر بسیجی و نوای دلنشین تفكر بسیجی در تمام دنیا طنین انداز شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین محرابی در سخنانی با اشاره به اینکه بسیج را باید در لابه لای سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت، افزود: جمله "بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه های پاك اسلامی است" از سخنان گوهر بار امام راحل به خوبی نقش و جایگاه بسیج را معرفی و تبیین كرده است.

وی یكی از مهمترین و ضروری ترین كارها را حفظ نیروهای انقلاب در یك جبهه واحد دانست و تصریح کرد: بسیج این ظرفیت را دارد تا همه نیروهای انقلاب را دور هم و در یك جبهه جمع كند و همه ما باید قدر بسیج را بدانیم و از این شجره طیبه حمایت كنیم.

عملکرد درخشان بسیج در دفاع از آرمان هاب انقلاب

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بسیج شجره طیبه است و در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس به شكل بسیار مناسبی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع كرد و بعد از آن نیز در عرصه های مختلف عملكرد درخشان و قابل دفاعی داشته است.

حسین زارع صفت با ابراز امیدواری از ترویج فرهنگ بسیج و گسترش تفكر و اندیشه بسیجی افزود: امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه روز افزون در همه بخش های جامعه باشیم.

موقعیت شناسی عنصر مهم تفکر بسیجی

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور هم با اشاره به اینكه نظام جمهوری اسلامی یك نظام مقدس و مورد قبول تمام جامعه است گفت: سه شعار اصلی این نظام یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی میثاق اصلی ما با امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی و قانون اساسی است وهمه باید از این میثاق اصلی انقلاب دفاع و حمایت كنند.

اسدالله درویش امیری افزود: یكی از مهمترین اركان این نظام مقدس، شجره طیبه بسیج است كه از خودگذشتی، ایثار و صمیمیت ویژگی های این شجره طیبه است.

وی در ادامه به نقش بسیج در دفاع از آرمان های انقلاب اشاره كرد و گفت: بسیج همواره در دفاع از آرمان های انقلاب پیشقدم بوده و اعضاء این سازمان مردمی و خداجو بدون درنظر گرفتن منافع شخصی به انجام وظیفه می پرداختند.

درویش امیری در بخشی از صحبت های خود به بسیج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره كرد و تصریح کرد: بسیج هم در یك سازمان و هم یك تفكر و اندیشه است كه بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی در سال های اول انقلاب دستور تشكیل این تشكل را دادند ودر ان زمان فرمودند ارتش 20 میلیونی كه البته این عضویت به معنای عضویت رسمی در سازمان بسیج نیست بلكه به معنای فراگیر شدن تفكرات بسیج و فعالیت بر اساس تفكر و اندیشه بسیجی است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در ادامه صحبت های خود از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان سه واژه اساسی و میثاق اصلی ملت ایران با امام راحل، قانون اسلاسی و آرمان های انقلاب نام برد و خاطر نشان کرد: هر كدام از این سه شعار دارای تعاریف و كاربردهای خاص خود است و مثلا در خصوص استقلال باید گفت كه ما به دنبال استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی خود هستیم چراكه اگر به استقلال دست یابیم دیگر هیچ ابرقدرتی نمی تواند به ما امر و نهی كند و فكر سیطره بر ما را حتی در ذهنش خطور دهد.

درویش امیری گفت: در حوزه فرهنگی ما باید به استقلال كامل برسیم چراكه ما كشوری با سابقه فرهنگی بسیار طولانی و غنی هستیم و شناسنامه فرهنگی ایران قوی ترین شناسنامه است و تمدنی بسیار عظیم داریم. تمدنی قبل و بعد از اسلام و همچنین صاحب فرهنگ غنی نهج البلاغه هستیم یعنی همان فرهنگی كه تمامی كارهای مدیریتی و امور زندگی را به خوبی مشخص و تبیین كرده است.

وی درمورد آزادی، دومین واژه شعار اصلی مردم ایران در سال های اول انقلاب گفت: شعار آزادی كه انقلاب ما به دنبال آن بوده و هست به معنی ولنگاری و هرج و مرج نیست بلكه آزادی فكر، اندیشه و عمل در چهار چوب قانون اساسی می باشد.

درویش امیری در مورد واژه جمهوری گفت: جمهوری اسلامی نیز سومین واژه این شعار اصلی است که البته دو گروه به این واژه سوم ظلم كردند گروه اول كه به دنبال حذف نقش و حضور مردم بودند و گروه دوم کسانی بودند كه به دنبال حذف اسلامیت نظام بودند غافل از اینكه اسلام با جان و روح این مردم پیوند خورده و همه وجود این مردم است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درپایان صحبت های خود به نقش بسیج سازمان میراث فرهنگی اشاره كرد و افزود:سالم سازی فضای اداری و ارتقاء سطح اداری سازمان دو مولفه مهمی است كه بسیج می تواند در پیشبرد اهداف سه گانه سازمان به ما كمك كند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.