سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست پرواز هواپیمای شش نفره ساخت داخل تا اواخر سال جاری

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از تست پرواز هواپیمای نقش نفره ساخت داخل تا اواخر سال جاری خبر داد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: حدود سه سال پیش طی قرار دادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی هواپیمای شش نفره را با توجه به موفقیت‌های مرکز طراحی و ساخت هواپیمای سبک فجر در طراحی ساخت و تجاری سازی هواپیمای چهار نفره به این مرکز واگذار کرد.

وی ادامه داد: در طی این مدت زمان طراحی و ساخت هواپیمای شش نفره انجام و شروع شد و اواخر امسال تست‌های پروازی این هواپیمای ساخت داخل انجام خواهد شد.

منطقی تاکید کرد: هواپیماهای دو، چهار، شش، نفره اکنون در کشور بومی سازی شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بیان کرد: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب پیشرفته و سرعت زیادی داشته است، به کمک متخصصان داخلی صنعت ساخت هواپیماها بومی سازی شده است و باید از توان متخصصان داخلی در زمینه‌ی این صنعت استفاده کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: ساخت هواپیمای چهار نفره ساخت داخل تجاری سازی شده است و مجوزهای مربوط به آن صادر شده و می‌تواند در بازار‌های داخلی و خارجی صادر شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.