سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

بهبود تمام مبتلایان به آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این بیماری در حال حاضر در استان تحت کنترل بوده واوضاع به حالت عادی بر گشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ابراهیم شکیبا، با اشاره به روند کاهشی ابتلای افراد به آنفلوآنزای نوع H1N1 در استان کرمانشاه گفت: تمام موارد ابتلا به این نوع آنفلوآنزا در استان بهبود پیدا کرده‌اند.

وی ضمن خودداری از اعلام آمار مبتلایان آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه افزود: این بیماری در حال حاضر در استان تحت کنترل بوده واوضاع به حالت عادی بر گشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برخی شایعات در مورد خوکی یا پرندگان بودن این آنفلوانزا گفت: آنفلوآنزای نوع H1N1 نیز یک نوع آنفلوآنزای انسانی مشابه سالهای گذشته است.

وی اضافه کرد: ما هر سال در کشور با ایجاد موج آنفلوآنزا مواردی از مرگ و میر داشته‌ایم، با این وجود،هنوز آمار مرگ و میر آنفلوآنزای امسال به اندازه سال گذشته نرسیده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه که امسال در کشور موج نگرانی به راه انداخته در پی رسانه‌ای شدن این آمار مرگ و میر است و همین امر موجب شد تا تبلیغات خود را در خصوص این نوع آنفلوآنزا افزایش دهیم، وگرنه هرساله این تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا عادی است.

وی افزود: واکسن در عرض دو هفته ایمنی اولیه و پنج هفته ایمنی خود را کامل می‌کند و تزریق واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر با توجه به زمانی که برای ایجاد ایمنی نیاز دارد ثمری ندارد.

انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.