سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برداشت کوتاه با "گاهی فقط عشق" و "اتاقی در نیویورک"

برداشت کوتاه در اکران هفتگی خود دو فیلم کوتاه "گاهی فقط عشق" ساخته احمد صراف یزدی و "اتاقی در نیویورک" ساخته بنیامین هفت لنگ را اکران و نقد می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سلسله نشستهای برداشت کوتاه این چهارشنبه با اکران دو فیلم کوتاه گاهی فقط عشق و اتاقی در نیویورک در پردیس سینمایی هویزه مشهد به استقبال علاقمندان هنر می رود.

فیلم کوتاه گاهی فقط عشق، ساخته احمد صراف یزد، مستند کوتاهی درباره زندگی دکتر هدی مرتاض، متخصص زنان و زایمان سرشناس یزدی است که در بخش مسابقه ایران سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در کنار 22 مستند دیگر به نمایش درآمد.

این مستند کوتاه 21 دقیقه ای محصول 1393 حاصل تلاش بیش از 5 ماه این مستند ساز یزدی است.

احمد صراف یزدی که تاکنون چندین فیلم مستند، کوتاه و بلند از جمله «مازاری»، «کوچه مازاری‌ها»، «زمستان آن سال‌ها»، «راه ناتمام» و «هفت گنج» را در کارنامه هنری خود دارد، و در جشنواره های بین المللی اردن، سینما حقیقت، طلای سرخ قائن و فیلم کوتاه تهران شرکت داشته جوایزی را نیز از آن خود کرده است.

فیلم کوتاه «اتاقی در نیویورک» که دیگر فیلم برداشت کوتاه این هفته است، به نویسندگی هاله و بنیامین هفت لنگ و کارگردانی بنیامین هفت لنگ است که تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه را کسب کرده است.

این فیلم کوتاه حاصل تلاش 3 ساله این کارگردان است که ساخت آن از زمستان سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در 1393 بعد از بازگشایی دوباره خانه سینما در بخش فیلم کوتاه به نمایش درآمد و نیز برنده تندیس تصویربرداری و لوح تقدیر فیلم تجربی (ملی و بین المللی) از بیست‏ وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه شده است.

این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم،‌ بهترین کارگردانی فیلم تجربی شانزدهمین جشن سینمای ایران نیز بوده است.

فیلم کوتاه «اتاقی در نیویورک» برگرفته از اثر نقاشی «اتاقی در نیویورک ادوارد هوپر۱۹۳۲» است که در یک سوله متروکه در میدان کشتارگاه تهران تولید شده است.

این فیلم کوتاه داستان زن و شوهری را روایت می کند که درباره اختلاف خود صحبت می‌کنند.

برداشت کوتاه چهارشنبه ساعت 17 تا 19 در پردیس سینمایی هویزه برگزار می شود.

انتهای پیامس/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.