سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 هزار و 700 فرهنگی آزاده در آموزش و پرورش/ آموزش و پرورش به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وزیر آموزش و پرورش گفت‌: 4 هزار و 700 فرهنگی آزاده در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و ما به دنبال ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در اولین جشنواره ادبی آزاد مثل آزاده با محوریت کودک و نوجوان در تالار سید‌الشهدا که ظهر امروز برگزار شد ضمن درود به 5 هزار معلم و فرهنگی شهید و 6 هزار دانش‌آموز شهید و عزیزانی که در اسارت، عزت کشور را حفظ کرده‌اند؛ گفت: از جمع 42 هزار آزاده در آموزش و پرورش 4 هزار و 700 فرهنگی آزاده شاغل داریم که بخشی از عمرشان را در اسارت بودند و امروز سرمایه‌ای برای نظام تعلیم و تربیت هستند. در دوران اسارت در توسعه فرهنگ و آموزش بسیاری از همکاران آزاده ما نقش موثری داشتند از جمله همکار فرهنگی محمد فرخی راد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسان از جایی لطمه می‌خورد که بحث فرهنگی مطرح باشد و اگر انحرافی در فردی ایجاد می‌شود شروعش در انحطاط فرهنگی است‌. نقش مرحوم ابوترابی که سنگربان فرهنگ در بین آزادگان بوده‌اند نقش بی‌بدیلی است و خود این عزیز در جمع آزادگان تضمینی برای حفظ سنگرهای فکری‌، فرهنگی اسلامی و ایرانی بوده است. 

دکتر فانی بیان کرد: پیگری‌ فعالیت‌های فرهنگی و آموزش در رشته‌های مختلف در اردوگاه‌ها از جمله کارهای بسیار ارزشمندی بود که ما در حفظ و تداوم روحیه انقلابی و فرهنگی در بین آزادگان شاهد بودیم برای اینکه دشمنان ما در تصرف سنگرهای فرهنگی توفیقی نداشته باشند. 

وی ضمن خرسندی از برگزاری این جشنواره بیان کرد: خیلی خرسندم که اولین جشنواره در این حوزه آزاد مثل آزاده با محوریت کودک و نوجوان اختصاص یافته است. این جشنواره می‌تواند منابع ارزشمندی را برای وزارت آموزش و پرورش به همراه داشته باشد‌. وزارت آموزش و پرورش به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای کتاب‌های درسی برای مجلات کمک آموزشی جهت تقویت بنیه اعتقادی فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان و نسلی که در مدارس امروز مشغول تحصیل هستند و در آینده امور کشور را به دست می‌گیرند منابع ارزشمندی می‌باشد. 

دکتر فانی درپایان خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر کشور را فراهم می کند و ما در کشور 13 میلیون دانش آموز داریم و از این رو به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم تا بتوانیم فرهنگ آزاد و آزادی و عزت ایرانی و اسلامی را حداکثر ترویج دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.