سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

رشد و تحقق آرمان های انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاه

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: رشد و تحقق آرمان های انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد رضا عارف که به مناسب گرامیداشت سالروز وحدت حوزه ودانشگاه در جمع دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره ) قزوین سخن می گفت تاکید کرد: در قرن حاضر کشورهای بیگانه برای رسیدن به اهداف خود خواهان جدایی حوزه و دانشگاه بوده اند که تا کنون به این خواسته خود دست یافته اند.

وی اضافه کرد : آنها با این جدایی ، حوزه را به سنت گرایی و دانشگاهیان را بی دینی متهم کرده اند.

وی، با اشاره به موفقیت غرب بر حاکم کردن نگاه سکولار، ادامه داد: دانشگاهیان و حوزویان به یک اندازه در پیروزی غرب مقصراند.

عارف افزود: رشد و تحقق آرمانهای انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاست.

عارف با اشاره به پیام امام خمینی (ره ) به انجمن های اسلامی در اروپا و آمریکا گفت : در این پیام ها امام  بر ارتباط حوزه و دانشگاه تاکید داشتند و حرک علم و دین در کنار هم از خواسته های ایشان بود .

وی اضافه کرد : برای رسیدن به این هدف بعد از انقلاب اسلامی گام های بلندی همچون تدریس اساتید حوزه در دانشگاه ها برداشته شد .

عارف گفت : اما همه این اقدامات برای رسیدن به جایگاه متعالی کافی نبوده است که باید به دنبال راه کار باشیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تاسیس دانشگاه بین اللملل امام خمینی را یکی از تصمیمات علمی این شورا در سال 62 بیان کرد  و گفت : تاسیس این دانشگاه باعث شد تا سفرای فرهنگی از کشورهای مختلف به کشور بیایند اما با همه اقدامات انجام شده این دانشگاه هنوز در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امروز جامعه با مشکل اشتغال روبرو است به طوری که هر فارغ التحصیلی بعد از اتمام دانشگاه به جای کار افرینی به دنبال یک میز است .

عارف ادامه داد : ایجاد شتغل برای چهار و نیم میلیون دانشجو، برای دولت کار را سخت کرده است .
وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مجامع بین المللی در مورد افراط گرایی و خشونت گفت : افراط گرایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین مشکلات کشور است و گروهک های داخل و خارج از کشور نمونه آن هستند .

عضو شورای عالی انقلاب  فرهنگی گفت : برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ 27 آذر ماه سالروز شهادت دکتر مفتح را روزملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نامید.

عارف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد خط و مشی اصلاح طبان گفت :گفتمان اصلاح طلبان گفتمان انقلاب است اما با این نگاه که در هرقانونی که نیاز به تغییر باشد باید اصلاح شود.

وی افزود : نگاه ما آزادانه است و  ما اعتقاد داریم که جوانان می توانند بهتر از ما تصمیم گیری کنند.

عارف همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در مورد انتخابات اسفندماه گفت : هدف من از انصراف در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده است و این تغییر ناشی از تصمیم  خرد جمعی بود تا این گفتمان به نتیجه برسد .

وی اضافه کرد :اگر خرد جمعی برای کنار کشیدن از انتخابات اسفندماه تصمیم گیری کند حتما به این تصمیم احترام خواهم گذاشت .

وی همچنین با اشاره به محوریت رییس دولت اصلاحات در انتخابات گفت : از نظرات همه در انتخابات استفاده خواهم کرد .

وی با بیان اینکه  برا ی رسیدن به آزادی بیان در دانشگاه نیاز به زمان و فرصت است گفت : به جای به جان هم افتادن لازم است تا دانشجویان به عضو گیری بپردازند .

عارف به 16 آذر روز دانشجو اشاره ای کرد و دانشجویان با شعار دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد او را همراهی کردند.

عارف همچنین در پاسخ به سوال،  آیا علوم انسانی باید تبدیل به علوم اسلامی شود گفت : در سالهای قبل از انقلاب علوم انسانی برگرفته  از غرب بود اما بعد از انقلاب این بحث مطرح شد که نظریه های اسلام چه جایگاهایی در علوم انسانی دارند.

وی اضافه کرد :  به همین منظور نظریه های اسلامی در کنار نظریه های غرب قرار گرفت اما با همه این اقدامات علوم انسانی درجایگاه مناسب قرار نگرفت .

وی با اشاره به انتخابات 92 گفت : ما در این سال انتخابات پر شور و پر نشاطی را شاهد بودیم و نتیجه آن حاکمیت عقلانیت بود.

عارف اضافه کرد : موفقیت در مذاکرات مهمترین دست اورد دولت تدبیر و امید بود و این نتیجه برای موفقیت یک دولت کافی است.

وی اضافه کرد : این مسیر باید در اسفند 94 با اتکا بر حمایت مردم ادامه پیدا کند و با همراهی مجلس با دولت خواسته های مردم  با شتاب پاسخ داده شود.

جلسه امروز همچنین حاشیه های هم داشت و برخی دانشجویان از دو طیف شعارهایی در بین سخنان عارف سر دادند.




انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.