سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اتخاذ تمهیدات لازم برای گذر از زمستان

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور با بیان ضریب ایمنی بالای انتقال گاز در منطقه شمالغرب کشور گفت: تمهیدات لازم برای گذر از زمستان دیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بایبوردی با اشاره به تعمیرات و بازرسی های دوره ای سال جاری تاسیسات منطقه، اظهارکرد: تاسیسات این منطقه از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به پیگری و بازدیدها از دو هزار و 300 کیلومتر خطوط انتقال منطقه و شیرهای بین راهی در آستانه زمستان گفت: انتظار می رود با همکاری بخش های تولید، توزیع و مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز، زمستان امسال را بدون قطعی گاز طی کنیم.

بایبوردی از اتخاذ تدابیر ویژه و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران های احتمالی در فصل سرد سال خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده شرایط برای انتقال پایدار گاز طبیعی و جلوگیری از افت فشار در ماه های سرد سال در این منطقه فراهم شده است.

وی، در عین حال بر رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی هموطنان بخصوص در بخش خانگی تاکید کرد.

مدیر منطقه 8 با اشاره به تعهدات شرکت ملی گاز ایران در امر صادرات گاز گفت: بزرگ ترین رزمایش پدافند غیرعامل کشور در آستانه فصل سرما و با هدف افزایش توان عملیاتی و واکنش سریع کارکنان در مواجهه با شرایط بحران خطوط لوله و لزوم حضور به موقع نیروهای عملیاتی در خارج از شهرها و مسیرهای صعب العبور، در محدوده تاسیسات تقویت فشار گاز مرند بر روی خطوط لوله گاز صادراتی به کشور های ترکیه و نخجوان برگزار شد.

وی از نصب موفقیت آمیز ایستگاه شیر بین راهی در مسیر خط لوله 48 اینچ گاز صادراتی زنجان - تبریز خبر داد و گفت: با نصب ایستگاه شیر بین راهی در مسیر خط لوله 48 اینچ گاز صادراتی زنجان - تبریز، میزان تخلیه گاز در مواقع تعمیراتی از 24 کیلومتر به 4 کیلومتر کاهش یافته و ضمن جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی، ضریب اطمینان خطوط لوله نیز افزایش یافت.

بایبوردی یادآوری کرد: با راه اندازی فاز دوم تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز همزمان با هفته دولت امسال ظرفیت انتقال گاز از 24 میلیون متر مکعب به 53 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی در خصوص وضعیت سوخت مصرفی نیروگاه ها با اعلام اینکه در حال حاضر نیروگاه های برق تبریز و بناب گاز مصرف می کنند و وضعیت کنونی تولید گاز هم مناسب است در عین حال گفت: تداوم توزیع گاز به نیروگاه ها بر اساس سیاست گذاری دیسپاچینگ شرکت ملی گاز است.

منطقه هشت انتقال گاز به عنوان تنها دروازه صادراتی ایران به دلیل قرار گرفتن در سرشاخه های مصرف منطقه سردسیر کشور سهم مهمی در تامین نیاز داخلی دارد.

این منطقه مسئولیت انتقال گاز به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، گیلان و کردستان را به عهده دارد.

در حال حاضر روزانه 130 میلیون متر مکعب گاز وارد تاسیسات این منطقه می شود که 96 میلیون متر مکعب برای مصرف داخلی بوده و بقیه به کشورهای ترکیه، ارمنستان و نخجوان صادر می شود.
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.