سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

امضای تفاهم‌نامه برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی با اعمال خیر واقفان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی با اعمال خیر واقفان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی اوقاف آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی بر لزوم وقف در حوزه پزشکی تأکید کرد و اظهار داشت: اختصاص وقف برای کمک به بیماران لاعلاج و دانش‌آموزان و ... را در تبلیغات خود برای جذب حمایت واقفان می‌گنجانیم اما چون به خوبی از نیاز استان و تبریز آگاه نیستیم نیاز به هماهنگی بیشتری با ارگان‌های پزشکی داریم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر دو منزل مسکونی برای ساخت بیمارستان وقف شده است اما عملیاتی کردن آن زمان زیادی می‌طلبد چرا که این افراد منزل خود را برای بعد از فوتشان وقف کرده‌اند و تا زمانی که در قید حیات هستند خود از آن استفاده خواهند کرد.

مصائبی تبیین کرد: واقفان در هنگام تکمیل فرم مخصوص ملزم به تعیین دقیق نیت خود هستند و ما اختیاری برای تخصیص وقف‌های انجام شده نداریم و نقش ما صرفا مشاوره دادن به واقفان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: اخیرا مسئولان بهداشت و درمان شهرستان مراغه اعلام نیاز به زمین وقفی جهت احداث بیمارستان کرده‌اند، ما نیز با ارائه مشاوره به چند تن از واقفان دو زمین وقفی را به ساخت بیمارستان در این شهر اختصاص دادیم که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار کرده و تفاهم‌نامه‌ای به امضا خواهد رسید تا آن‌ها با ارائه نیازهای خود برای ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعمال خیر واقفان را به این سمت سوق دهیم.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.