سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

دیابت پرهزینه ترین بیماری غدد در جهان

انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه گفت: 80 درصد تلفات دیابت کشور معمولا در مناطق فقیرنشین و متوسط رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضوان‌مدنیدیابت را پرهزینه‌ترین بیماری غدد در جهان دانست و ادامه داد: اگر این بیماری درمراحل اولیه تشخیص و کنترل شود، هزینه درمان آن در دیابت نوع اول 12 برابر و در دیابت نوع دوم ( که 90 درصد موارد دیابت را شامل می‌شود) 24 برابر زمانی است که فرد دچار عوارض بیماری شده است.

مدیرانجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه تعداد فرادی که هم اکنون در دنیا مبتلا به دیابت هستند را 346 میلیون نفر اعلام کرد و یادآور شد: در کشور ما هم پنج میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند.

به گفته رضوان‌مدنی حدود 7 تا 8 درصد جمعیت استان کرمانشاه نیز درگیر بیماری دیابت هستند.

وی بیان کرد: هر10 ثانیه دو نفر در دنیا به دیابت مبتلا می‌شود و در هر 8 ثانیه یک نفر در اثر این بیماری و عوارض آن جان خود را از دست می‌دهد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه تاکید کرد: یک میلیون نفر در سال به دلیل عوارض بیماری دیابت قطع عضو می‌شوند.

رضوان‌مدنی قطع عضو، بیماری‌های قلبی، کلیوی و ... را از عوارض دیابت برشمرد و خاطرنشان کرد: 50 درصد مرگ و میر افراد دیابتی ناشی از عوارض قلبی و عروقی و 10 تا 20 درصد موارد مرگ و میر نیز ناشی از عوارض کلیوی است.

وی اظهار کرد: 50 درصد افراد مبتلا به دیابت از مشکل خود خبر ندارند و بخش زیادی از 50 درصد باقی مانده نیز دنبال درمان نیستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، دیابت ، هزینه ، غدد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.