سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی/

کشتار شیعیان نیجریه ترس استکبار از قدرت فزاینده مسلمانان است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای با صدور بیانیه‌ای کشتار و قتل‌عام شیعیان نیجریه را نشان از ترس و استیصال استکبار و رژیم آل سعود از نفوذ شیعیان نیجریه دانست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی حملات وحشیانه و قتل و کشتار شیعیان نیجریه توسط تکفیری های تندروی بوکوحرام با صدور بیانیه محکومیتی؛ کشتار و قتل عام شیعیان نیجریه را نشان از ترس و استیصال استکبار و رژیم آل سعود از رشد فزاینده قدرت معنوی و نفوذ شیعیان نیجریه دانست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حمله به بیت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر و مرجع بزرگ شیعیان نیجریه و اقدام به توهین و جسارت به ایشان و اماکن مقدسه دینی و قتل و کشتار شیعیان نیجریه توسط تکفیرهای تندروی بوکوحرام، همراه با حمایت کامل ارتش و رژیم دیکتاتور آل سعود را اقدامی جنایت بار، وقیحانه، جسارت آمیز و از روی ترس و استیصال خوانده و به شدت آن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این گونه حملات و قتل عام‌ها، درپی استیصال و درماندگی ارتش نیجریه و رژیم آل سعود در برابر رشد فزاینده مکتب نورانی اسلام در میان مردم آن کشور و ترس و وحشت از رشد روز افزون مسلمانان و افزایش قدرت نفوذ معنوی آنان است.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اسلام هراسی و به ویژه شیعه هراسی و توهین به شیعیان و مقدسات آنان در اقصی نقاط جهان ، به منظور تضعیف قدرت اسلام و مسلمانان و انحراف در افکار و عقاید و ایجاد چهره‌‎ای خشن و ترسناک از آنان در افکار عمومی جهان بوده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه اعلام کرد: این گونه اقدمات ددمنشانه با برنامه‌ریزی‌های پیچیده و گسترده و توطئه چینی‌های فزاینده از سوی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم تروریست‌پرور، توسط مزدوران آنان علیه اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان به کار می‌رود، به نحوی که دستان پنهان و پلید آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و رژیم کودک‌کش آل سعود در این حملات و جنایات به وضوح قابل مشاهده است.

در بخش دیگری از این بیانیه محکومیت آمده است: حمله به علما، منازل و بیوت آنان و جسارت و توهین به مقدسات و اماکن مقدسه دینی از هر نظر و نگاهی محکوم بوده و بایستی حرمت علما و برزگان دینی حفظ و از اماکن مقدس دینی حفاظت و پاسداری شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در پایان این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این شهدا، از تمامی مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان ملل متحد، شورای امنیت، دادگاه بین المللی لاهه می‌خواهد تا با تمام توان و به کارگیری از تمامی ظرفیت‌های خود در شناسایی، معرفی و مجازات عاملین این واقعه مصیبت‌بار کمک کرده و از گسترش و تکرار این گونه حوادث جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.