سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کسب رتبه سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموزان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه سوم کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموزان کرمانی خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی با بیان اینکه طی سال تحصیلی گذشته یکهزار و 124 طرح،در پژوهشسرا های استان کرمان به ثبت رسیده است، گفت: 315 طرح پس از بررسی و داوری به عنوان طرح های منتخب شهرستان ها و مناطق استان، به دبیر خانه جشنواره جوان خوارزمی آموزش و پرورش استان ارسال شد.

وی افزود: 143 تا از طرح های منتخب استان به دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال شد که استان کرمان در زمینه ارسال طرح ، به دبیرخانه کشوری رتبه دوم را به خود اختصاص داد .

محسن بیگی خاطر نشان کرد: 60 طرح از دانش آموزان استان برای دفاع حضوری و توضیح طرح ها به دبیر خانه جشنواره دعوت شدند.

وی تصریح کرد: پس از دفاع دانش آموزان در ارتباط با طرح های خود، 4 طرح از دانش آموزان استان، توسط وزارت علوم به عنوان طرح های منتخب کشوری معرفی شدند.
محسن بیگی یادآور شد: طرح دانش آموز «علیرضا براهام» از شهرستان جیرفت با موضوع «قرض دارها ماه را گرفته اند» موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شد.
وی افزود: طرح دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان «محمد علی حاجی زاده عسکری و امیر احمد حاجی زاده» با موضوع «بررسی تربیت فکر از منظر قران و حدیث » نیز رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص داد.


محسن بیگی همچنین از کسب رتبه سوم کشوری این جشنواره توسط طرح دانش آموز «بهروز خیام» از شهرستان رفسنجان با موضوع «افزایش بازدهی پنل های خورشیدی با روش های ساده و استفاده از مواد دوریختنی» خبر داد.


وی گفت: طرح« دستگاه سنجش عیار وزنی پسته» از دانش آموزان رفسنجانی«علی تقوی رشیدی زاده و محمد حسین طالبی پورمحمد آباد» نیز رتبه سوم هفدهمین جشنواره کشوری خوارزمی را از آن خود کرد.


وی افزود: برگزیدگان مرحله کشوری می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، ورود بدون کنکور به دانشگاه در رشته مرتبط و استفاده از سهمیه مربوط در کنکور بهره مند شوند.


محسن بیگی به بحث سربازی دانش‌آموزان پسر که در جشنواره جوان خوارزمی برگزیده می‌شوند، اشاره و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان پسر حائز رتبه‌های برتر جشنواره جوان خوارزمی سربازی خود را در قالب پروژه‌ با حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان طی می‌کنند.
وی تصریح کرد: در این جشنواره استان های تهران و فارس به ترتیب مقام های اول ودوم را به دست آوردند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: جشنواره ، خوارزمی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.