سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعدیل نرخ ارز در بودجه 95 قطعی است

کارشناس اقتصادی گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها شاهد تک نرخی شدن قیمت ارز خواهیم بود و بر همین اساس نرخ ارز در به وجه قطعاً تعدیل می‌شود.

محمد اصولیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تعیین نرخ دلار در بودجه سال 95 گفت: نرخ ارز به اندازه مابه‌التفاوت دو نرخ تورم باید تعدیل شود.

وی در همین راستا افزود: یکی از تئوری‌هایی که از جابه جایی نرخ ارز حمایت می‌کند این است که به اندازه تفاوت قدرت خرید داخل کشور و خارج از کشور نرخ ارزباید تغییر کند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در آینده نزدیک نرخ ارز با همین شرایط بیش از دو هزار و 850 تومان می‌شود گفت: به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی تا شش ماه پس از برداشته شدن تحریم‌ها شاهد تک نرخی شدن قیمت ارز خواهیم بود بر همین اساس نرخ ارز در به وجه قطعاً تعدیل می‌شود.

اصولیان با اشاره به در آینده قیمت بالاتری از ارز را نسبت به حال حاضر شاهد خواهیم بود گفت: انتظار داریم این اتفاق بطور کلی به نفع اقتصاد کشور باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر پشتوانه تئوریک را مابه‌التفاوت نرخ تورم در ایران و سایرکشورها در نظر بگیریم می‌توان گفت که این نرخ گذاری صحیح نیست و فاصله‌ای که بین نرخ دلار در بازار آزاد و نرخ بودجه بیان شده است همچنان پابرجا خواهد ماند.

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، بانک ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.