به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوآن فنگ از اساتید دانشگاه مذکور که رهبری این طرح را بر عهده داشته از دو سال قبل تمام وقت خود را صرف ساخت این خودرو کرده و فناوری خاصی را به همین منظور ابداع کرده است.
برای این کار افراد باید پوشش خاصی را بر روی سر خود قرار دهند که قادر به قرائت سیگنال های ذهن است و راننده با استفاده از آن می تواند خودروی مذکور را برای عقب و جلو رفتن کنترل کند.
فرامین مغزی برای متوقف کردن این خودروها و قفل کردن یا باز کردن قفل آنها هم قابل استفاده هستند. این فناوری کنترل مغزی در آینده نزدیک در خودروهای بدون سرنشین هم به کار گرفته خواهد شد.
پوشش سر طراحی شده برای کنترل مغزی خودروها دارای 16 حسگر جداگانه است که سیگنال های مورد نیاز را از ذهن انسان به خودرو منتقل می کند. علاوه بر این یک برنامه رایانهای هم برای شناسایی دقیق سیگنال ها و تبدیل آنها به سیگنال های مورد نیاز برای کنترل خودروها طراحی شده است.
سیگنال های کنترل کننده خودرو بعد از شناسایی و انتخاب به طور بی سیم به رایانه منتقل شده و رایانه آنها را پردازش وطبقه بندی کرده و نیت فرد را تشخیص میدهد. سپس این سیگنال ها به فرمان کنترلی قابل درک برای خودرو ترجمه می شوند.
محققان در واکنش به افرادی که استفاده از این روش را عامل افزایش تصادفات دانسته اند گفته اند کاربرد فناوری مذکور نیازی به تمرکز راننده ندارد و تمرکز تنها در زمان چرخش خودرو یا تغییر مسیر حرکت آن از لاینی به لاینی دیگر ضروری است. در حال حاضر خودروهای قابل کنترل با مغز تنها در یک مسیر مستقیم قادر به حرکت هستند و هنوز برنامه ای برای تولید انبوه آنها وجود ندارد.
منبع:فارس
انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.